» شهرستان » برگزاری اولین جلسه مرکز مهر خانواده در کازرون
شهرستان
کد خبر:32468 | ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶

برگزاری اولین جلسه مرکز مهر خانواده در کازرون

پرتو جنوب

اولین جلسه مرکز مهر خانواده در سال جاری با حضور رئیس شعبه خانواده، رئیس مرکز مهر خانواده و کارشناس حوزه پیشگیری دادگستری برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری کازرون، اولین جلسه مرکز مهر خانواده در محل دادگستری با حضور عبدالخالق رنجبر رئیس شعبه خانواده، نادیا کریم پور رئیس مرکز مهر خانواده و محمد بازیار کارشناس حوزه پیشگیری دادگستری در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های ابلاغی معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان در دادگستری شهرستان کازرون تشکیل شد.

در ابتدا کریم پور گزارش جامعی از عملکرد خود در خصوص مرکز مهر خانواده بیان و برنامه های ابلاغ شده مربوط به استمرار فعالیت مرکز ملاقات فرزندان طلاق موضوع تبصره ذیل ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن را تشریح و بیان نمود.

رئیس شعبه خانواده با اشاره به اینکه طلاق یکی از استرس‌زاترین آسیب ها می باشد و فرزندان به شدت از آن آسیب می بینند گفت: کودکان به خاطر سن پایین و نبود مهارت بیشترین آسیب را از جریان طلاق متحمل می شوند.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱و ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی، هر کدام از والدین که طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات طفل خود را دارد و در صورت اختلاف بین والدین، تعیین زمان و مکان ملاقات و جزئیات مربوط به آن با دادگاه است.

وی با اشاره به اینکه ملاقات والدین با فرزندان، یکی از مشکلاتی است که فرزندان طلاق پس از جدایی والدین با آن روبرو هستند اظهار کرد: دیدار فرزندان طلاق با پدر و مادر خود در مرکز مهر خانواده به جای کلانتری، تحت نظارت کادر متخصص روانشناس در فضایی آرام و به دور از هرگونه هیاهو و تنش باید باشد.

کریم پور مدیر مرکز مهر خانواده در تکمیل صحبت ها افزود: این مراکز با دارا بودن فضایی مجزا برای بازی کودکان و همچنین محلی برای ملاقات کودکان و والدین با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی فرزندان طلاق می باشد و مشاوره و مددکاری لازم را به والدین ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد محیط امن و آرام برای ملاقات فرزندان در راستای آرامش روحی و روانی کودکان و تلاش برای احیای کانون زندگی و خانواده از جمله اهداف تاسیس این مراکز است.

کریم پور یادآور شد: نظارت بر فرآیند ملاقات‌ها و تلاش برای ایجاد گفتمان مناسب و مشترک بین والدین و ایجاد بستری مناسب برای مشاوره والدین و مداخله به هنگام شرایط مخاطره آمیز از جمله اهداف و فعالیت‌های این مرکز است.

همچنین نادیا کریم پور ضمن بیان اقدامات عام المنفعه و رایگان این مرکز اظهار داشت: این مرکز، حمایت از کودکان طلاق را بر عهده دارد و کودکانی که اینگونه در معرض آسیب قرار می گیرند را با اقدامات مشاوره ای و فراهم نمودن ملاقات فرزند با والدین از ورود آسیب های بیشتر به این کودکان و حتی والدین جلوگیری و پیشگیری می نماید.

مرکز مهر، چشم به راه یاری خیرین و مردم

مدیر مرکز مهر همچنین اظهار داشت: مرکز مهر خانواده مرکزی غیر دولتی و غیر انتفاعی با نظارت قوه قضائیه می باشد و توقع می رود با همت والای خیرین و با تکیه بر مشارکت و حمایت اقشار مختلف مردم از طریق حمایت­ های مالی و معنوی اداره شود و به کار خود ادامه دهد.

کریم پور گفت: مرکز مهر خانواده همچون تمامی موسسات عام المنفعه مشارکت جویی خیرخواهانه و خداپسندانه خیران را در تمامی زمینه ها ارج نهاده و به دیده منت می پذیرد.

در پایان جلسه مسائل مربوط به تامین هزینه‌های مصرفی و تجهیزات مرکز و نیز وسایل مورد نیاز از سوی مدیر مرکز مطرح و قاضی رنجبر ریاست شعبه سوم حقوقی با تامین آنها به طرق مقتضی تاکید نمود و کارشناس حوزه پیشگیری مامور پیگیری و حل و فصل این امورات گردید.

شایان ذکر است مرکز مهر خانواده  شهرستان کازرون در خیابان امام خمینی(ره)، روبروی اداره پست، ساحتمان بوعلی، طبقه دوم، واحد۶ واقع شده و ساعات فعالیت مرکز از شنبه تا چهارشنبه ۴بعد از ظهر  الی ۹شب، پنج شنبه ۶ بعد از ظهر الی ۸ شب و جمعه ها ۶ بعد از ظهر الی ۸ شب می باشد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×