» شهرستان » حضور مدیر کل میراث فرهنگی فارس در کازرون و بازدید از بافت تاریخی و گردشگری
شهرستان
کد خبر:32874 | ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲

حضور مدیر کل میراث فرهنگی فارس در کازرون و بازدید از بافت تاریخی و گردشگری

پرتو جنوب

به دعوت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کازرون، مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس در کازرون حضور یافت و از پروژه های شهری به ویژه بافت های تاریخی و گردشگری این شهر بازدید کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون؛ محمد ثابت اقلیدی مدیر کل میراث فرهنگی استان به همراه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان از بافت های تاریخی و گردشگری شهر کازرون بازدید کردند.
مهندس رضا نوذری شهردار کازرون ضمن خیر مقدم به مدیر کل میراث فرهنگی گفت: شهر کازرون شهری تاریخی محسوب است و حتی شهرداری کازرون اولین شهر استان بوده که بلدیه داشت، انتظار داریم از طرف استان جهت حفظ و نگهداری و نیز احیای بافت تاریخی به این شهر بیشتر توجه شود و برای تملک املاک تاریخی که زیاد هم هستند بودجه ای اختصاص داده شود.

مرمت خانه تاریخی حسینی به زودی آغاز می شود
وی به همکاری تنگاتنگ مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر با اداره میراث فرهنگی شهرستان اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ ابنیه تاریخی شهرداری خانه تاریخی معروف به خانه حسینی را تملک کرده که به زودی با کمک بخش خصوصی کار مرمت این خانه را شروع خواهیم کرد، همچنین گذر مرشد که طرح مطالعاتی آن توسط دانشگاه سلمان انجام شده، کار اجرایی آن را به زودی با همکاری اداره میراث فرهنگی آغاز خواهیم کرد.
وی همچنین به سنگ فرش بازار نمد مال ها اشاره کرد و گفت: در طرح بازآفرینی شهری به زودی طرح سنگ فرش این بازار شروع خواهد شد و در این راستا از مدیر کل میراث فرهنگی انتظار داریم که برای حفظ و نگهداری و نیز احیای بافت های تاریخی بودجه ویژه ای اختصاص دهند چرا که در کشور، کازرون را بیشتر به عنوان شهر تاریخی می شناسند و بر همین اساس نیاز توجه ویژه از طرف استان‌ داریم.

پروانه ساخت و ساز در بافت قدیمی بدون استعلام از اداره میراث فرهنگی صادر نمی شود
مهندس نوذری همچنین تصریح کرد: تمامی مناطق تاریخی شهر کازرون با کمک اداره میراث فرهنگی مشخص شده است و شهرداری همکاری های لازم جهت حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی با اداره میراث فرهنگی داشته و برای ساخت و ساز در این مناطق بدون استعلام از اداره میراث فرهنگی پروانه ای صادر نخواهد کرد.
گفتنی است در این بازدید از جاده سلامت، تنگ تیکاب، پارک سلمان، خانه تاریخی حسینی، خانه تاریخی مختاری، بازار نمد مال ها، گذر مرشد، پارک خانواده و نیز میدان ورودی شهر بازدید میدانی نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×