» شهرستان » هم نوایی جهانی برای شنیدن صدای مردم غزه از شیراز
شهرستان
کد خبر:33430 | ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱

هم نوایی جهانی برای شنیدن صدای مردم غزه از شیراز

پرتو جنوب

نخستین اجلاسیه بین‌المللی شهدا و رسانه‌های محور مقاومت شامگاه سه‌شنبه با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین و شماری از رسانه‌های داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد.

رسانه‌ها در بیدار شدن فطرت مردم دنیا در برابر این جنایات وحشیانه، اثرگذار عمل کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ستایش نقش رسانه‌ها در دیده شدن جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت: رسانه‌ها در بیدار شدن فطرت مردم دنیا در برابر این جنایات وحشیانه، اثرگذار عمل کردند.

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در اجلاسیه بین‌المللی شهدای رسانه‌های محور مقاومت، با تحسین مردم اروپا و آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: دولت‌های اروپایی و سردم‌دار سلطه‌گر آن‌ها آمریکا، باید بدانند که با کارنامه سیاه و ننگینی که دارند، همین نزدیکی‌ها توسط وجدان بیدار جهانیان به پای میز محاکمه بیایند و به جنایت‌هایی که بیش از یک‌صد سال اخیر مرتکب شده‌اند، پاسخ دهند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر قدس مرتکب نسل‌کشی در فلسطین است، ادامه داد: به شهادت رساندن کودکان و زنان و مردان بدون سلاح در فلسطین یک نسل‌کشی است که عملیات طوفان الاقصی شروع گسستن زنجیرهای جنایات رژیم نحس اشغالگر قدس است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق پیامد روشنی برای اشغالگران قدس دارد، افزود: رژیم اشغالگر قدس باید دست از شرارت‌ها و تصرف‌های ناحق و غیرقانونی خود بردارد. سردار سلیمانی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است، افزود: شروع انتفاضه و انقلاب سنگ با دستان خالی فلسطینیان از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز اندیشه نیل تا فرات مجال تحرک ندارد، گفت: رژیم اشغالگر قدس با کشیدن دیوارهای بتنی دورتادور شهرک‌های خود و تعبیه گنبد آهنین، ترس خود را نشان داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه ایران مانع دولت‌سازی آمریکا در عراق و افغانستان شده است، گفت: محور مقاومت مقدمه یک تمدن‌سازی است و رسانه‌ها نقش اساسی در بیدار کردن ملت‌ها دارد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ملت ایران اگر لازم باشد از خودش دفاع کند، پیشرفته‌ترین تجهیزات را دارد که گوشه کوچکی از آن را در عملیات وعده صادق رونمایی کردیم.

جبهه رسانه محور مقاومت باید تقویت شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت: همان‌گونه که جبهه نبرد و جنگ نیاز به تقویت دارد، جبهه رسانه‌ای محور مقاومت نیز باید تقویت شود.

هادی رضایی افزود: امروز رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه یک وظیفه و رسالت بزرگ بر دوش دارند و آن اینکه اجازه ندهند عملیات طوفان الاقصی زیر بار بمباران خبری دشمن فراموش شود. وی ادامه داد: دشمن نیز بداند که امروز سالگرد طوفان الاقصی را گرامی می‌داریم و قطعاً طوفان الاقصی‌های دیگر در راه است.

خبرنگار المیادین: رژیم اشغالگر قدس قادر به جبران آبروی بربادرفته خودنیست

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گفت: رژیم اشغالگر قدس شاید بتواند خسارت های سنگین مادی که از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی متحمل شده را با کمک کشورهای غربی جبران کند اما قطعا قادر نخواهد بود آبروی بر باد رفته خود را جبران کند.

احمد البحرانی، حجم پیروزی های محور مقاومت در۱۲ ماه اخیر را بسیار زیاد و قابل توجه دانست و افزود: بر اساس گزارش های رسانه های غربی و اسراییلی، در یک سال گذشته ۲۲ هزار اسراییلی و اشغالگر در سرزمین های اشغالی به هلاکت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: این آمار در حالی از جانب رسانه‌های غربی و اسراییلی اعلام می شود که آنها به شدت اهل دروغ پردازی و بایکوت هستند و قطعا آمار کشته‌های آنها بیش از این عددی است که اعلام کرده‌اند.

وی اظهار کرد:با وجود تلاش بسیار منابع غربی برای کتمان و کاستن آمار تلفاتی که اشغالگران در این یکسال متحمل شده اندبا این وجود میزان اعلام شده بسیار فراتر تلفات در نبرد مبارزان مسلمان و عرب علیه رژیم اشغالگر قدس در در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی است.

این خبرنگار المیادین گفت: علاوه بر این تعداد کشته، میزان قابل توجهی از تجهیزات نظامی اسرائیل در این یک سال یا آسیب دیده و یا به طور کامل نابود شده است.

البحرانی افزود: موسسه‌های نظرسنجی عمومی، میزان ضرر و زیانی که طی یک سال گذشته به رژیم اشغالگر قدس وارد شده را بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند که این عدد با بودجه بسیاری از کشورهای بزرگ برابری می‌کند.

وی ادامه داد: با همه ضررها و آسیب هایی که اسرائیل از نظر اقتصادی، نظامی و نیروی انسانی دیده، به نظر می رسد بزرگترین ضرر و آسیبی که اسراییل در یک سال گذشته دیده، از دست رفتن آبرو و وجهه این رژیم نزد افکار عمومی دنیا است و بعد از عملیات طوفان الاقصی هیمنه اسراییل فرو ریخت.

در این مراسم از همسر شهید محمود صارمی خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی، همسر شهید عبدالله اسکندری شهید مدافع حرم و همسر شهید غلامرضا رهبر نخسین گزارشگر شهید صدا و سیما نیز تجلیل شد.

خبرنگار: مازیار فتحی

 

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×