» اجتماعی » افزایش ابتلای افراد به عفونت‌های حاد تنفسی در فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:33825 | ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲

افزایش ابتلای افراد به عفونت‌های حاد تنفسی در فارس

پرتو جنوب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هشدار به افزایش ملایم روند ابتلای افراد به عفونت های حاد تنفسی در استان فارس، گفت: عوارض عفونت‌های حاد تنفسی در سالمندان و کودکان شدیدتر است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، عباس رضائیان‌زاده از افزایش موارد ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی خبر داد و اظهار کرد: وضعیت مراجعان مراکز تشخیصی و درمانی استان نشان دهنده افزایش ملایم ابتلاء به عفونت‌های حاد تنفسی در استان است و این موضوع با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، نگرانی در مورد وضعیت موارد عفونت‌های حاد تنفسی را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به نقش سیستم دفاعی بدن در پیشگیری از عوارض شدید ابتلاء به عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی، افزود: کودکان و سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل ضعف سیستم ایمنی در معرض عوارض شدیدتر عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی قرار دارند و پیشگیری از ابتلاء در این گروه‌های سنی، اهمیت بیشتری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مداوم دست‌ها، بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به اینگونه عفونت‌های تنفسی است.

رضائیان‌زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و فصل سرما، از مردم استان خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، احتمال خطر انتقال این عفونت‌ها بین اعضای خانواده را کاهش دهند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×