» حوادث » اگر پلیس نبود …
حوادث
کد خبر:33930 | ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲

اگر پلیس نبود …

پرتو جنوب

اگر کارکنان زحمتکش پلیس نبودند، اموالم و حاصل چندین سال زحمات و تلاش هایم دیگر به دستم نمی رسید.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب، نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس با اصحاب رسانه پیرامون کشفیات اخیر پلیس در مجتمع انتظامی شهید فعال شیراز برگزار شد.

در حین تهیه گزارش، مالباختگانی را دیدم که از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند و از اینکه اموالشان که چند روز پیش به سرقت رفته بود، اکنون به صورت صحیح و سالم در مقابل چشمانشان قرار داشت، خوشحال بودند و از اقدامات پلیس رضایت کامل داشتند.

در این خصوص برآن شدیم تا صحبت های یکی از این افراد که مقادیر زیادی طلا و جواهرات از منزلش توسط سارقان به سرقت رفته بود، را بشنویم: در یکی از شب های شهریور ماه و زمانی که کسی در منزلمان نبود، سارقان وارد خانه شده و با شکستن قفل های درب های ورودی، اموال زیادی از جمله طلا و جواهرات، ساعت های گران قیمت، دلار، درهم و … به ارزش حدود ۶ میلیارد تومان را به سرقت بردند.

بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و با آمدن پلیس ۱۱۰ پرونده تشکیل شد و در پلیس آگاهی استان فارس پیگیر پرونده شدم.

با درایت مأموران پلیس آگاهی استان فارس، تنها سه روز بعد از وقوع سرقت، چهار سارق در یکی از استان های اطراف دستگیر و اموال سرقتی نیز کشف شد.

جا دارد، به صورت ویژه از سردار “حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و کارکنان زیر مجموعه که همواره دغدغه آرامش و امنیت مردم را دارند، تقدیر و تشکر داشته باشم که در کمترین زمان ممکن سارقان را دستگیر کردند و اموال به سرقت رفته بنده را به من بازگرداندند، اگر کارکنان زحمتکش پلیس نبودند، اموالم دیگر به دستم نمی رسید. ان شاء الله همیشه سالم و سلامت و خدمت گزار خوبی برای مردم باشند.

توصیه من به مردم این است که به هیچ وجه اموال گران قیمتی مثل طلا و جواهرات و یا وجه نقد به میزان زیاد را در منزل نگهداری نکنند و آن ها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

به صورت ویژه از مرجع قضائی درخواست دارم که با این گونه افراد به شدت برخورد کنند و آن ها را به اشد مجازات برسانند، چرا که فقط موضوع مالی نیست، بلکه در این سرقت روح و روان ما آسیب دیده و اعضای خانواده به واسطه وقوع این سرقت روحیه خوبی ندارند.

نتیجه گیری:

اظهارات این فرد مالباخته نشان می دهد که مردم به چه میزان زیادی می توانند از وقوع سرقت پیشگیری و جلوگیری کنند.

بدون شک، رعایت نکات ایمنی توسط مردم تا حدود زیادی می تواند سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

با وجود اینکه پلیس به عنوان مجری قانون با انجام وظایف خود، دستگیری سارقان را در دستور کار خود دارد، ولی با این وجود باید قبول کنیم که مردم با مد نظر قرار دادن هشدارهای پلیسی و رعایت نکات ایمنی می توانند سارقان را ناکام و پلیس را در این مسیر یاری رسانند.

نکته ها و هشدارهای بسیار ریزی که گاهی می تواند از وقوع سرقت هایی بزرگ و عواقب احتمالی آن جلوگیری کند.

مسلم احمدی – خبرنگار خبرگزاری پلیس فارس

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×