» شهرستان » شیراز ۴تا ۱۰ آبان ماه  میزبان دومین کنگره  ۱۵هزار شهید استان فارس
شهرستان
کد خبر:34491 | ۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵

شیراز ۴تا ۱۰ آبان ماه  میزبان دومین کنگره  ۱۵هزار شهید استان فارس

پرتو جنوب

شیراز ۴تا ۱۰ آبان ماه  میزبان دومین کنگره  ۱۵هزار شهید استان فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس در نشست خبری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس  :

پایان کنگره در واقع آغاز کار مجاهدانه است

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: دومین کنگره ۱۵ هزار شهید فارس از چهارم تا دهم آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد که دومین  کنگره آغاز یک راه بزرگ و کار مجاهدانه  است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، سردار یدالله بوعلی در نشست خبری کنگره ۱۵ هزار شهید فارس در تشریح برگزاری این کنگره  اظهار داشت:

دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس از چهارم لغایت دهم آبان ماه در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان برگزار خواهد شد و از ظرفیت های مختلف استان حداکثر بهره برداری انجام شده تا شاهد مشارکت عمومی تمامی آحاد جامعه در این کنگره فراهم شود.

بوعلی  با بیان اینکه شورای سیاست گذاری این کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس تشکیل شد ه است گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کنگره های سرداران شهید سراسر کشور جمع آوری شده و در کتاب «راهی برای رفتن» تالیف شد.

وی با بیان اینکه ۲۴ کمیته برای کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تشکیل شده است، گفت:از این رو در کنگره نیز ختم قرآن و برنامه های قرآنی به نیت ۱۵ هزار شهید استان فارس برگزار شد همچنین بیش از ۱۵ هزار محفل قرآنی نیز در فارس طی این مدت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در محافل قرآنی در کشور پیشتاز است، تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن کریم در استان فارس فعالیت می کنند که با توجه به اجلاسیه شهدای حافظ قرآن کریم بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ هزار حافظ قرآن کریم به استان فارس دعوت شدند و هزار و ۴۰۰ نفر از آنان تجلیل شد.

بوعلی تصریح کرد: فراخوان رقابت به منظور شناسایی استعدادهای هنری در کشور با موضوع دفاع مقدس و کشف ۱۸۵ هنرمند در قالب برنامه «راوی شو» و تولید ۷ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی همچنین تولید مجموعه تلویزیونی «روز خون» با موضوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ۷ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، تهیه ۲۲ فیلم مستند، تولید ۷ فیلم کوتاه، تولید ۲ فیلم بلند داستانی، تولید ۳۱۳ دقیقه جلوه متحرک، طراحی و اجرای ۲۰ پوستر گرافیکی با استفاده از هوش مصنوعی، ترسیم ۲۳ تابلوی انتزاعی رنگ روغن و برگزاری جشنواره بین‌المللی رادیوتئاتر از برنامه‌های کمیته‌های فرهنگی، هنری و رسانه است.

وی افزود: اجرای برنامه «شب‌های پرستاره»، راه‌اندازی ارکست سمفونیک با ۱۵ قطعه در سطح کشور و سمفونیک شهدای مقاومت فارس، استفاده از ظرفیت صدا و سیما در راستای تبیین سیره شهدا در قالب ۵۳ برنامه تلویزیونی، تولید ۶۲ برنامه رادیویی با عنوان یادواره عاشقی، تولید ۱۷۶ برنامه رادیویی به عنوان خاکریز خاطره، اجرای ۴۳ نمایش رادیویی، تولید ۳ قطعه موسیقی، ۵ نمایش خیابانی، برگزاری جشنواره تئاتر کشوری، برگزاری جشنواره سرود کشوری با مشارکت ۲۵۰ هنرمند و اجرای ۲۷ نمایش میدانی از دیگر برنامه‌های کمیته‌های فرهنگی هنری و رسانه بوده است.

بوعلی در خصوص نشر و تألیف کتاب اظهار کرد: تالیف ۲۵۰ عنوان کتاب با مشارکت انتشارات معتبر کشوری، ۲۶ کتاب صوتی، برگزاری ۸ پویش کتابخوانی در سطح ملی و استانی، تشکیل شبکه نویسندگان استان فارس، راه‌اندازی فروشگاه کتاب در شیراز و تشکیل گروه‌های کتابخوانی در استان از برنامه‌های کمیته تألیف بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس جمع‌آوری ۴۹۶ هزار و ۹۴۶ سند از شهدا، جانبازان و آزادگان؛ آغاز طرح سرگذشت پژوهی؛ تهیه ۷ هزار و ۸۱۹ مصاحبه با خانواده شهدا و جانبازان؛ شناسایی یک‌هزار و ۶۰۰ محتوا با موضوع ایثار و مقاومت، تهیه آلبوم اسناد و عکس‌های شهدا و تقدیم به خانواده‌های آنان را از برنامه‌های کمیته جمع‌آوری اسناد اعلام کرد.

وی در خصوص برنامه‌های تکریم ایثارگران نیز اظهار کرد: تهیه ۱۵ هزار قاب هوشمند از شهدا، ۲۴ هزار و ۵۰۰ دیدار تکریم از خانواده شهیدان و جانبازان، تهیه مدال افتخار برای ۱۵ هزار شهید فارس و تدارک سفر زیارتی برای ۱۸۵ نفر از خانواده شهدا از برنامه‌های کمیته تکریم بوده است.

بوعلی از راه‌اندازی سایت کنگره شهدای فارس هم خبر داد و سپس افزود: نصب تابلوی کوچه شهدای ادیان از کارهای ویژه‌ای بود که در این مراسم ۷۰ نفر از بزرگان ادیان حضور داشتند.

 

بزرگترین رویداد فرهنگی در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز در این نشست خبری بیان کرد: بزرگترین رویداد فرهنگی سال را در دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس خواهیم داشت.

سردار هاشم جمالی بیان کرد: در اختتامیه این اجلاسیه میهمانانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت و ۱۰ آبان ماه یک روز ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری جهان اسلام و محور مقاومت نیاز به گسترش تفکر روحیه ایثار و شهادت دارد؛ مدت‌ها بود که کنگره‌ها به فراموشی سپرده شده بودند، ۱۳ سال پیش یعنی در سال ۱۳۹۰ کنگره ملی شهدای فارس برگزار شد اما با تأکید مقام معظم رهبری (مدظله) بر این مهم، کنگره‌های شهدا دوباره احیا شد.

جمالی تصریح کرد: از یک سال پیش شورای سیاست‌گذاری در استان و شهرستان‌ها ایجاد شد و تمام نقاط استان از روستاها و شهرستان‌ها گرفته تا مرکز استان شاهد یک تحول بزرگ در راستای کنگره شهدا شدند و ۷ هزار و ۴۳۰ یادواره در سطح استان برگزار شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های کنگره ملی شهدای استان فارس این است که از همه ظرفیت‌های هنر در همه عرصه‌ها استفاده شد.

جمالی ویژگی دیگر این کنگره را اعتماد و استفاده از هنرمندان استان فارس در همه زمینه‌ها دانست و گفت: ارکست سمفونیک شهدا ۷ آبان ماه تا ۹ آبان ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: حدود یک هزار نفر در برپایی نمایشگاه دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس با عنوان «روایت اقتدار» که در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار شده است، تلاش کردند.

جمالی بیان کرد: ۸ آبان ماه اجلاسیه ملی شهدای ارتش، ۹ آبان ماه اجلاسیه ملی شهدای زن و ۱۰ آبان کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان برگزار خواهد شد.

خبرنگار ،مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×