تشکیل کمیته رفع اختلاف برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات کارکنان و شهروندان از تصمیمات اداری بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز
مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تشکیل کمیته رفع اختلاف برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات کارکنان و شهروندان از تصمیمات اداری بخش های مختلف دانشگاه خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، دکتر «کریم فرهادی» با اشاره به اجرای قانون جدید دیوان عدالت اداری از بیست و دوم خرداد سال جاری، از تشکیل کمیته رفع اختلاف برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات کارکنان و شهروندان از تصمیمات اداری بخشهای مختلف دانشگاه خبر داد.
او ادامه داد: در راستای اجرای تبصره ۴ ماده ۱۵ قانون جدید دیوان عدالت اداری که از بیست و دوم خرداد امسال لازم الاجرا شده است، رسیدگی به درخواست های اشخاص در موضوعات اداری، استخدامی، تشکیلاتی، پرداخت های پرسنلی و بازنشستگی باید ابتدا در کمیته رفع اختلاف برای رسیدگی به درخواست ها و شکایات کارکنان و شهروندان از تصمیمات اداری بخشهای مختلف دانشگاه مطرح شود.
مدیر امور حقوقی دانشگاه بیان کرد: اگر اشخاص قبل از طرح خود در دانشگاه به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند، «قرار رد دعوا برپایه عدم استماع» صادر می شود، بنابراین رسیدگی به طرح دادخواست در دیوان عدالت اداری مستلزم ارائه گواهی ثبت شکایت در کمیته رفع اختلاف دانشگاه است که باید سه ماه از تاریخ ثبت آن گذشته باشد.
دکتر فرهادی اعلام کرد: این کمیته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شده و اشخاص باید برای طرح شکایت خود، فرم های مربوطه را از سایت مدیریت امور حقوقی دانشگاه دریافت و پس از تکمیل برابر شیوه نامه درج شده در این سایت، فرم های تکمیل شده را به مدیریت امور حقوقی دانشگاه تحویل دهند.