تامین هزینه برگزاری کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان دیرآموز استان فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در استان فارس تعدادی دانش آموز دیر آموز در دوره ابتدایی وجود دارند که از بهره هوشی بالایی در زمینه یادگیری درسی برخوردار نیستند و نیازمند توجه ویژه هستند.
وی افزود: در این طرح، با بهره گیری از فناوری های نوین یادگیری شخصی سازی شده داده محور، تلاش داریم دانش آموزانی خلاق تربیت کنیم.
کلاری تصریح کرد: برگزاری جلسات با حضور کارشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت، نشست مشترک با نماینده ولیفقیه و امام جمعه شیراز، برگزاری جلسه با دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و نشست با روسای ادارات و مدیران مدارس از جمله فعالیت هایی است که در راستای طرح « تربیت هوشمند» صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تربیت هوشمند بر الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی دارای شش بخش است، لذا با توجه به اینکه طرح هایی که در سال های اخیر اجرایی شده اما خروجی آنها چنان که باید مطلوب نیست بنابراین طرح «تربیت هوشمند» برای سنجش دقیق طرح ها و تاثیرگذار بودن آنها در دست طراحی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: طراحی طرح، محتوی مرتبط طرح در گروه علوم، ریاضی و فارسی، طرح حامی مصوبه ۱۰۰۹، فناوری و هوش مصنوعی، آموزش به کنشگران، سخت افزار و طراحی سامانههای زیرساخت از جمله مواردی است که برای راه اندازی طرح «تربیت هوشمند» نیازمند تخصیص اعتبار است.
وی اضافه کرد: سامانه مدیریت آموزشگاه، سامانه پایگاه تغذیه، سامانه مشاوران و روانشناسی، سامانه پایش هوشمند طرح ها، سامانه یادگیری هوشمند و سامانه مدیریتی مدارس تراز از جمله سامانه های ششگانه هستند که در طرح «تربیت هوشمند» پیش بینی شده است.
کلاری با اشاره به اهمیت توسعه هنرستان ها، و وجود بیش از ۷۰ هزار هنرجو، عنوان کرد: در سطح استان فارس تعداد ۵۸۴ هنرستان وجود دارد که از این تعداد ۱۵۴ واحد در شهر شیراز قرار دارد.
وی با اشاره به موضوع دانش آموزان با نیازهای ویژه، اضافه کرد: در استان فارس تعدادی دانش آموز دیر آموز در دوره ابتدایی وجود دارند که از بهره هوشی بالایی در زمینه یادگیری درسی برخوردار نیستند و نیازمند توجه ویژه هستند
خاطر نشان می شود: در این جلسه مصوب شد هزینه برگزاری کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان دیرآموز استان فارس در قالب پرداخت هفته ای چهار ساعت اضافه تدریس به معلم آنها تامین شود.