» آرشیو » مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس: گروه‌های مردم نهاد همکار در اطفا آتش سوزی مراتع تحت پوشش بیمه هستند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:1113 | ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس: گروه‌های مردم نهاد همکار در اطفا آتش سوزی مراتع تحت پوشش بیمه هستند

پرتو جنوب

اجرای پویش‌های حفاظت از محیط زیست، موجب کاهش ٩۴ درصدی آتش سوزی در اراضی جنگلی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب،مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان این مطلب در نشست خبری خود با خبرنگاران در آغاز به کار پویش نجات طبیعت شیراز با عنوان «فصل همراهی برای نجات طبیعت شیراز از آتش سوزی» در محل ایستگاه آتش نشانی پارک کوهستانی دراک گفت: بیش از ١٠ میلیون هکتار اراضی جنگلی در استان فارس وجود دارد که اهمیت اجرای این طرح را بیشتر می کند.

خلیل عبدالهی خاطر از بروز ۴۶ درصدی آتش سوزی‌های ایران در استان فارس پیش از سال ١۴٠٠ خبر داد و گفت: با اجرای پویش‌های حفاظت از محیط زیست شاهد هستیم که ٩۴ درصد از آتش سوزی‌های فارس کاهش یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: تجهیز و تأمین تجهیزات جلوگیری از آتش سوزی موجب شد حجم خسارات وارد شده به منابع طبیعی و اراضی جنگلی فارس کاهش قابل توجهی داشته باشد.

او ادامه داد: گسترش آتش‌سوزی در جنگل و طبیعت ما را بر آن داشت تا نشست‌های زیادی با سازمان آتش نشانی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروهای نظامی و انتظامی، شوراها و …برگزار و برای مدیریت این حوادث تصمیماتی اتخاذ و اجرایی کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای مردم نهاد در جلوگیری از آتش سوزی و حفظ اراضی جنگلی از جمله اولویت‌های این نهاد است البته در راستای حمایت از گروه‌های مردم نهاد این افراد تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
او اضافه کرد: هفته گذشته در راستای برخورد با متخلفان عمدی آتش سوزی‌ها نیز جلسه‌ای برگزار و تصمیماتی خوبی در این باره اتخاذ شد.

عبداللهی در عین حال تاکید کرد که بنای دستگاه‌های متولی در ارتباط با حریق عرصه‌های طبیعی، تلاش برای استفاده بیشتر از ظرفیت و توانایی گروه‌های مردمی برای پیشگیری و مقابله و مهار آتش‌سوزی‌هاست.

عبداللهی اشاره کرد: یکی از عوامل موثر در مقابله با آتش سوزی، قرق‌بانان هستند، که با افزایش تعداد و تامین تجهیزات مورد نیاز آنان، اقدامات خوبی انجام شده است .

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×