» شهرستان » آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون
شهرستان
کد خبر:24625 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۲

آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون

پرتو جنوب

مریم پورحسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در سطحی معادل ۹۵۰ هکتار در شهرستان کازرون خبر داد. ‏

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون؛ پورحسینی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی می باشد بیان کرد: بهترین تاریخ کاشت از نیمه مهرماه تا اواسط آبان ماه می باشد.
این مقام مسئول افزود: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته و نسبت به سال قبل ۴۵۰ هکتار به سطح اضافه شده است که پیش بینی می شود ازاین سطح حدود۷۰هزارتن برداشت و به دو کارخانه قند مرودشت و اقلید حمل گردد.

پورحسینی بیان کرد: عمده کشت در بخش مرکزی و فامور می باشدو کشت چغندرقند پاییزه کاملا مکانیزه و ۷ ست برداشت در شهرستان مستقرمی باشد.

بیشتر بخوانید:

برداشت خوشه های طلایی از گندمزارهای کازرون

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از دلایل افزایش سطح زیر کشت را افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از سوی کارخانجات طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات مطرح کردند.

پورحسینی تصریح کرد: ارقام استفاده شده در شهرستان؛ آنتک، اکازیا، وروسالیتا، باروسا، شاتون، پرفکتا و BTS می باشد. مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است و باعث درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان در شهرستان شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×