» شهرستان »  آموزش فضای مجازی و مسائل حقوقی به دانش‌آموزان، جهت پیشگیری از وقوع جرایم
شهرستان
کد خبر:33332 | ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۴

 آموزش فضای مجازی و مسائل حقوقی به دانش‌آموزان، جهت پیشگیری از وقوع جرایم

پرتو جنوب

مدیر آموزش و پرورش کازرون با همراهی معاونین این اداره، با دادستان جدید شهرستان کازرون دیدار و ضمن تبریک انتصاب وی، به گفتگو پیرامون مباحث مشترک پرداختند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کازرون؛ در این دیدار امیرحسین جمشیدی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون ضمن تبریک انتصاب دادستان جدید، با اشاره به اجرای موفق پروژه مهر و رفع نیازهای مدارس جهت بازگشایی در سال جدید تحصیلی، به تشریح موفقیت دانش آموزان کازرونی در کسب رتبه‌های دورقمی کنکور سراسری پرداخت.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم اجرای دقیق بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: معتقدیم که اگر بتوانیم فرمایشات ایشان را در امر آموزش و تربیت به درستی تبیین و اجرا کنیم، قطعا دادگاه‌ها خلوت‌تر و جرایم کاهش خواهند یافت.

جمشیدی سپس با توجه به شرایط فضای مجازی و دغدغه مندی خانواده‌ها، خوستار ساماندهی هر چه بیشتر این بستر به جهت کاهش نگرانی‌ها نسبت به برخی محتواها و مطالب نامناسب که آرامش فردی و عمومی را به خطر می‌اندازند شد.

در ادامه معاونین آموزش و پرورش کازرون ضمن تبریک به جهت انتصاب دادستان جدید شهرستان، به بیان نکاتی در حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

همچنین در این نشست با توجه به اطلاع محدود دانش آموزان از برخی مجازات و جرایم، لزوم برقراری تفاهم‌نامه‌ای بین دادگستری و آموزش و پرورش جهت تبیین و آموزش‌های حقوقی مرتبط مطرح شد تا موجب پیشگیری از مشکلات و جرایم گردند.

پس از آن احسان صالحی دادستان جدید شهرستان کازرون به تشریح اهمیت تعلیم و تربیت در رشد جامعه پرداخت و بیان داشت: مهمترین، راهبردی‌ترین و اصلی‌ترین مجموعه در پیشگیری از جرم، آموزش و پرورش است.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب سن مجرمین در فضای حقیقی و مجازی، زیر ۱۸ سال است و بعضا تا قبل از رویارویی با اعمال قانون، از اهمیت و جدیت قانون بی‌اطلاعند، نقش آموزش و تربیت در جلوگیری از وقوع جرم بسیار حائز اهمیت است.

سپس صالحی به لزوم برنامه‌ریزی در زمینه آموزش دانش‌آموزان نسبت به مسائل مبتلابه حقوقی اشاره و تصریح کرد: در بحث آموزش فضای مجازی خواستار همکاری با پلیس فتا برای برنامه‌ریزی آموزشی در مدارس هستیم.

وی در ادامه گفت: برنامه‌ای با عنوان قاضی در مدرسه نیز برای حضور کارشناسان مسائل حقوقی در مدارس با توجه به نیازهای موجود در برنامه داریم تا با پاسخگویی به سوالات و شبهات، آشنایی دانش آموزان نسبت به مسایل حقوقی افزایش یافته و از وقوع جرایم پیشگیری شود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×