» شهرستان » بازدید دادستان شهرستان کازرون از معدن و کارخانه گچ گاوکشک
شهرستان
کد خبر:24693 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳

بازدید دادستان شهرستان کازرون از معدن و کارخانه گچ گاوکشک

پرتو جنوب

در پی مطالبات مردمی درخصوص حفاظت از محیط زیست؛ بازدید و پایش میدانی دادستان شهرستان کازرون از معدن و کارخانه گچ مستقر در منطقه گاوکشک صورت گرفت.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی دادگستری کازرون، صادق رحمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون به همراه رابط پیشگیری از وقوع جرم، روسای ادارات صمت، منابع طبیعی و نماینده اداره محیط زیست شهرستان در راستای حفظ و صیانت از مناطق حفاظت شده محیط زیست و با توجه به مطالبات گسترده مردمی مبنی بر آسیب به محیط زیست توسط معدن و کارخانه گچ، به منطقه حفاظت شده، جهت پایش و بازدید میدانی به این منطقه عزیمت نمودند و منطقه به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

شایان ذکر است معدن گچ مستقر در منطقه حفاظت شده، به دلیل اتمام پروانه بهره برداری و سایر مشکلات، در زمان بازدید تعطیل بود ولی دادستان با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر فعالیت معادن و کنترل مستمر فعالیت‌های معدنی و کنترل میزان برداشت آن‌ها توسط ارگان‌های متولی، به مسئولین ادارات حاضر در این بازدید تاکید نمود.

بیشتر بخوانید:

 رفع نقاط حادثه خیز جاده ای شهرستان کازرون سرعت می‌گیرد

در این بازدید دادستان شهرستان کازرون ضمن درخواست بررسی عکس‌های هوایی و نقشه های موجود و اخذ استعلام مجدد از ادارات مربوطه خواستار توجه همه جانبه به مباحث محیط زیستی و حقوق عامه شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×