» شهرستان » برای تربیت دانش آموزی اخلاق مدار به حرکت آهسته اما تدریجی نیازمندیم
شهرستان
کد خبر:25632 | ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷

برای تربیت دانش آموزی اخلاق مدار به حرکت آهسته اما تدریجی نیازمندیم

پرتو جنوب

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، گفت: طلاب طرح امین با بهره مندی از پرسش و پاسخ و استدلال در جهت بیداری وجدان دانش آموزان تلاش می کنند لذا برای تربیت دانش آموزی اخلاق مدار، به حرکت آهسته و تدریجی نیازمندیم.

به گزارش  پایگاه خبری پرتو جنوب؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی در نشست هم اندیشی با طلاب طرح امین استان در تالارسعدی باشگاه فرهنگیان شیراز، با تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم راه شهید جمهور، که مسیر خدمت و مجاهدت است را ادامه دهیم.

وی افزود: در فرآیند طرح امین دانش آموزان آن بخشی از رفتار طلاب امین را الگوسازی می کنند که جزیی از ذات طلاب باشد.

قاسمی تصریح کرد: روش های تربیتی نامرئی، اثر بیشتری در الگو سازی دانش آموزان دارد.

وی ادامه داد: علما معتقدند تنها جایی که تبعیض عین عدالت است جایی است که به هر دانش آموز متناسب با استعداد او برخورد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: بیدار کردن و هوشیار کردن وجدان دانش آموزان از مهمترین ماموریت طلاب طرح امین است لذا دانش آموزان به کسانی که خوش اخلاق هستند تعامل برقرار می کنند.

وی اضافه کرد: طلاب با بهره مندی از پرسش و پاسخ و استدلال در جهت بیداری وجدان دانش آموزان تلاش می کنند وبرای تربیت دانش آموزی اخلاق مدار، به حرکت آهسته و تدریجی نیازمندیم.

قاسمی ادامه داد: کار دشمن جابجایی حب و بغض و شک و یقین در اذهان دانش آموزان است اما کار علمای طرح امین شناساندن جای واقعی هر یک از موارد مذکور است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: حرکت در مسیر تربیت کار دشواری است و این مهم تنها از کسانی بر می آید که از خود بگذرند و با ایثارگری تلاش کنند.

وی ادامه داد: قطعا تلاش های طلاب طرح امین در تربیت دانش آموزانی در تراز سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف موثر خواهد بود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: چنانکه حضرت امام علی علیه السلام به فرزندشان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند، دل نوجوان مانند یک زمین خالی و حاصلخیز است که هر چه در آن بکارید می روید و رشد می کند و من قبل از اینکه دلت سخت شود به تربیت تو پرداختم،  لذا امروز نیز چنین است و باید قبل از سخت شدن  دل نوجوان  به تربیت آن بپردازیم.

محمد مهدی متحد زاده افزود: گاردنر نیز به هوش های چندگانه انسان اشاره می کند و خداوند یکی از این استعداد های چندگانه را بیشتر از بقیه در فرد قرار داده است.

وی تصریح کرد: چنان که برای پرورش هوش های مختلف نیازمند برنامه ریزی هستیم برای پرورش هوش معنوی هم نیازمند برنامه ریزی هستیم  چرا که هوش معنوی پایه سایر هوش هاست.

متحد زاده ادامه داد: طرح «جت» یا همان جهاد تبیین از طرح هایی که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و در راستای معرفی دستاوردها انقلاب اسلامی این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب طرح امین طرح جهاد تبیین را در اولویت برنامه های خود در مدارس قرار دهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×