» شهرستان » رتبه نخست فارس در اخذ اسناد مالکیت موقوفات کشور
شهرستان
کد خبر:32301 | ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸

رتبه نخست فارس در اخذ اسناد مالکیت موقوفات کشور

پرتو جنوب

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، سنددار شدن موقوفات را یکی از الزامات و اولویت‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: در بحث اخذ اسناد مالکیت موقوفات مقام اول را در کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوبا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی در همایش یاوران وقف استان فارس که در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار شد، افزود: در هفته وقف یاد خیرین و واقفین را گرامی می‌داریم؛ این واقفین بخشی از اموال خود را برای رفع نیاز نیازمندان، در بحث اطعام و روضه‌خوانی، به پا داشتن مجلس عزای امام حسین(ع)، ساخت مساجد، بحث خیرات و مبرات، ساخت بیمارستان و بخش‌های مختلف وقف می‌کنند.

مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: وجود موقوفات زیاد نشان‌دهنده عزم و سخاوت مردم فارس است. در فارس یک‌هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و بالغ بر۱۴ هزار موقوفه و بالغ بر ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه وجود دارد.

موسوی افزود: در حال حاضر با ۳۳ دفتر نمایندگی و اداره موقوفات را مدیریت می‌کنیم و تا آخر سال حدود ۳ اداره نیز اضافه خواهد شد. امیدواریم که با همکاری و همیاری مسئولان و سایر دستگاه‌ها این امر محقق شود.

وی بیمارستان نمازی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه پوستچی، درمانگاه‌مطهری و امام رضا(ع) و همچنین شوشتری را جزو موقوفات فارس دانست و تصریح کرد: ساخت و ساز بزرگ‌ترین پرورشگاه با ۴۰ هزارمتر مربع انجام شده است که ۶۰۰ یتیم را حمایت می‌کند.

وعده ساخت بزرگترین پرورشگاه خاورمیانه در شیراز

وی گفت: اداره کل اوقاف بزرگترین پرورشگاه در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ نفر و در فضایی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع را در دست احداث دارد.

موسوی عنوان کرد: این مرکز شامل واحدهای اقامتی، اداری، درمانگاهی و دیگر امکانات مورد نیاز است و به ایتام خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: برای احداث این پرورشگاه ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و مقرر شده طی مدت ۵ سال به بهره برداری برسد.

وی یکی از نیت‌های پرشمار واقفان در فارس را برپایی عزاداری سیدالشهدا و اطعام عزاداران عنوان کرد و گفت: از این محل طرح شمیم حسینی از سوی معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه اجرا شده و در این قالب ۷۰۰ میلیارد ریال برای اطعام عزاداران و عزاداری‌های ایام محرم و صفر و خدمت رسانی در مواکب به عزادارن در نجف اشرف هزینه شد.

در همایش یاوران وقف فارس اعلام شد که از یک باب وقف منزل مسکونی به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ارزش حدودی ۴۵ میلیارد ریال در شهرستان جهرم رونمایی شد که با نیت کمک به معلولان نیازمند این شهرستان به ثبت رسیده است.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×