» اجتماعی » سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، لار و کازرون در اولویت است
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:32628 | ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، لار و کازرون در اولویت است

پرتو جنوب

طی مراسمی که به صورت وبینار با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید، ۹ پروژه گردشگری استان فارس با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری در آیین افتتاح ۹ پروژه سرمایه گذاری استان فارس  تاکید کرد: گردشگری، اولویت اول استان فارس باشد.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛ سیدرضا صالحی امیری افزود: فارس و شیراز تاریخ و تبار، هویت و افتخار و عزت ملی ما ایرانیان است و بی شک هدف اول گردشگران ورودی به کشور بازدید از فارس، مشهد و اصفهان است به همین دلیل انتظار ایران و ایرانیان از فارس همیشه بیشتر است و ما باید با حمایت حداکثری از اصحاب سرمایه گذار در استان و جذب سرمایه گذاران حوزه خلیج فارس بتوانیم جهش جدی را در گردشگری استان در سال آتی داشته باشیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: باید بزرگ ترین ظرفیت زیر ساخت های گردشگری قطعا در فارس و شیراز نمایش گذاشته شود چرا که انگیزه بسیاری از گردشگران برای سفر به ایران، فارس است.

وی با بیان اینکه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: لازم است گردشگری زیارت، فرهنگی، و سیاحتی اولویت اول استان فارس شود.

سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، لار و کازرون در اولویت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس نیز از افتتاح ۹ پروژه گردشگری این استان با سرمایه گذاری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن هفته گردشگری ۹ پروژه گردشگری در فارس شامل بوتیک هتل، اقامتگاه سنتی، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم گردی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۱۵ عنوان پروژه گردشگری در استان نیز در دست اجرا است که حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ادامه با مثبت ارزیابی کردن سرمایه‌گذاری ها در بافت‌های تاریخی این استان بر لزوم احیا این مناطق تأکید کرد و گفت: از تمامی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درخواست داریم در بافت‌های تاریخی استان به‌ویژه شهر شیراز، لار و کازرون سرمایه‌گذاری کنند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه درب های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به روی تمامی علاقه‌مندان حوزه سرمایه‌گذاری گشوده است، افزود: خوشبختانه امکانات و تمهیدات خوب و مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان فارس به‌ویژه بافت‌های تاریخی به وجود آمده است و در حال حاضر هم هیچ مانعی برای مردم قایل نیستم.

وی با تأکید به اینکه سرمایه‌گذاران به‌هیچ‌عنوان با بروکراسی اداری مواجه نخواهند شد، ادامه داد: بعضاً برای صدور مجوز باید برخی دستگاه‌های مختلف اعمال‌نظر نمایند اما به‌عنوان متولی اصلی گردشگری در استان این قول را به مردم می‌دهیم که یاری‌رسان و حامی آن‌ها باشیم و مانع‌تراشی صورت نگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: ابر پروژه‌هایی که امکان اشتغال‌زایی گسترده‌ای برای جوانان داشته باشند به‌ صورت ویژه موردحمایت قرار می‌گیرند و چنانچه با مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه شدند به‌سرعت این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه از ارائه تسهیلات کم‌بهره و یارانه دار به سرمایه گذاران حوزه گردشگری همچنین تسهیلات ویژه به هنرمندان صنایع‌دستی و پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی آنها نیز اشاره کرد و افزود: مردم برای آشنایی بیشتر با نحوه ارایه تسهیلات وامکانات قابل ارائه به سرمایه گذران حوزه گردشگری به ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مراجعه کنند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×