» شهرستان » «سیاه و سفید» اندر احوالات پروژه های شهرستان کازرون
شهرستان - مقالات
کد خبر:33087 | ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۷

«سیاه و سفید» اندر احوالات پروژه های شهرستان کازرون

پرتو جنوب

به قلم محمدحسین اسلام پرست – مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری پرتو جنوب

مدتی بود در نظر داشتم مطلبی درخصوص وضعیت پروژه های کازرون بنویسم، ولی اتفاقی افتاد که مجبور شدم این کار را به تعویق بیندازم.
در جلسه ای که در سالن فرمانداری ویژه شهرستان کازرون به مناسبت هفته دولت و تواما گرامیداشت خبرنگاران برگزار شد، انتقادی کردم از روند پروژه ها در کازرون، خصوصا سالهای اخیر که در کازرون نسبت به شهرهای دیگر، هیچ کاری انجام نشده است. اما متاسفانه جناب بخرد فرماندار شهرستان، صحبتهای بنده را تکذیب و مرا به سیاه نمایی متهم کردند. بنابراین مجددا تحقیق کردم و گزارش پروژه ها را دوباره بررسی کردم و نتیجه را بدون سیاه نمایی یا سفید نمایی خدمت شما عرض می کنم و قضاوت را به مردم عزیز می سپارم:
اول اینکه کازرون را با شیراز و یا شهرهای بزرگ استان مقایسه نمی کنم تا آقایان زیاد شرمگین نشوند‌، نورآباد را ملاک قرار می دهیم.
-وضعیت جاده از نورآباد تا قائمیه و از قائمیه تا کازرون را مقایسه کنید. سفید است یا سیاه؟
-تصفیه خانه فاضلاب نورآباد با همان ظرفیت تصفیه خانه کازرون، طی سه سال صفر تا صد ساخته شد و به بهره برداری رسید. تصفیه خانه کازرون بعد از ۲۳ سال هنوز ناقص است و با تمام تلاش مسئولین، فقط یک دوم فاز یک به بهره برداری رسیده و دلیل مسئولین هم این است که همین ظرفیت کافی است.
-بیمارستان امام علی(ع) کازرون بعد از چهار سال که از افتتاح آن می گذرد، هنوز توسط دانشگاه علوم پزشکی تحویل قطعی گرفته نشده و همچنان زیر مجموعه بیمارستان ولی عصر(عج) می باشد. هنوز اتو کلاو این بیمارستان غیر فعال است و زباله ها در محوطه بیمارستان انبار می شود.
-بیمارستان ولی عصر(عج) بعد از سالها – آن هم با همت خیرین – بالاخره صاحب دستگاه ام آر آی شد و کمبودهای دیگر همچنان باقیست.

-هیچ تلاشی برای احیای تالاب بین المللی پریشان توسط دولت صورت نگرفته و سال به سال وضعیت آن وخیم تر می گردد.
-سالهاست سینماهای کازرون تعطیل شده اند و دولت در راه اندازی آنها ناموفق بوده است.
-اکثر باغات کازرون در این سالها از بین رفته و تبدیل به مناطق مسکونی شده اند. باغ های استوان، آسیایی، بستانی، دهقان، رفیع ، نطنج و… از آن جمله هستند و تعدادی دیگر در برنامه ویرانگران قرار دارد مانند باغ خیابان نهضت که همه نخل ها را سوزانده اند و تخریب و ویرانی همچنان ادامه دارد.
-ورزشگاه و سالن های ورزشی شهر، همگی فرسوده و غیر استاندارد شده اند و جدا از چند سالنی که توسط خیرین احداث و یا تجهیز شده اند، هیچ حرکت مثبتی در این زمینه از دولت دیده نشده است.
-تیم های ورزشی بدون حامی و اسپانسر رو به انحلال می روند.
-کارخانه های بزرگی که در اقتصاد شهرستان تاثیر گذار بودند، همانند کاشی سرامیک، ماکارونی الوند و پارس خرما، تعطیل شدند و ساختمان آنها در حال نابودی است.
و صد ها کمبود دیگر.
در انتها باید اضافه کنم از آنجا که یک شهروند کازرونی اصیل هستم، دوست دارم به جای اینکه نماینده عالی دولت و نماینده مردم در مجلس یک تعریض به طول سیصد متر را  قرآن بخوانند، روبان بچینند و افتتاح کنند، شاهد روزی باشم که با تیتر درشت در رسانه های شهرستان و کشور درج شود:
-دریاچه پریشان احیا شد

-پتروشیمی کازرون مورد بهره برداری قرار گرفت
-سینماهای کازرون شروع به کار کردند

-تونل محرم افتتاح شد
-ورزشگاه بزرک کازرون بازسازی و تجهیز شد و یک ورزشگاه جدید نیز تاسیس شد
-تصفیه خانه فاضلاب کازرون صد درصد تکمیل و به بهره برداری رسید
-بیمارستان های ولی عصر(عج) و امام علی(ع) و پردیس تجهیز و افتتاح شدند
-دانشکده علوم پزشکی در کازرون تاسیس شد
-فرودگاه کازرون افتتاح شد
-ایستگاه راه آهن کازرون راه اندازی شد
-بزرگراه شیراز کازرون بوشهر به بهره برداری رسید
-کازرون مرکز استان فارس غربی شد

و…
هرگاه این اتفاقات مبارک برای کازرون رقم خورد، می توانید ادعا کنید که برای این شهرستان بزرگ، کاری کرده اید. در صورتی که نه شما، بلکه هیچکدام از مسئولین تاکنون برای این شهرستان کاری نکرده اند و این مسأله از دو حالت خارج نیست؛ یا توانایی نداشته اید و یا اینکه نخواسته اید.

در هر دو صورت، مدیون مردم این شهرستان هستید و تا ابد حق الناس به گردن شماست.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×