» شهرستان » شهردار کازرون: تمامی مجوزهای لازم و قانونی احداث کارخانه بازیافت پسماند، اخذ شده است
شهرستان
کد خبر:34388 | ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳

شهردار کازرون: تمامی مجوزهای لازم و قانونی احداث کارخانه بازیافت پسماند، اخذ شده است

پرتو جنوب

جلسه کارگروه پسماند شهرستان کازرون با موضوع بررسی مشکلات، ساماندهی و احداث کارخانه بازیافت پسماند تشکیل شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون؛ جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان به عنوان رئیس کارگروه پسماند شهرستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر کازرون، رئیس ادره راه و شهرسازی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست، نماینده اداره منابع طبیعی و رئیس اداره امور منابع آب و سرمایه گذار حوزه بازیافت پسماند به میزبانی شهرداری کازرون برگزار شد.


در این جلسه فرماندار شهرستان کازرون با بیان اینکه معضل پسماند باید به شکل ریشه ای و اساسی حل شود، گفت: امروز معضل زباله مهمترین مشکل شهر و شهرستان کازرون است و حل این معضل به یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان تبدیل شده است.
محمد علی بخرد با اشاره به اینکه از محدودیت ها باید فرصت ساخت، اضافه کرد: ما می توانیم با مشارکت و همکاری شهرداری های شهرستان و حمایت های استانداری و وزارت کشور و سرمایه گذار، اقدام اساسی انجام دهیم که برای شهرداری ها و هم برای مردم مثمر ثمر خواهد بود.
سپس شهردار کازرون با بیان اینکه تمامی مجوزهای لازم و قانونی احداث کارخانه بازیافت توسط واحد سرمایه گذاری اخذ شده است، اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم تا با احداث کارخانه بازیافت زباله، علاوه بر شهرهای غرب فارس، شهرهای جنوبی کشور را هم ساپورت کنیم.
وی افزود: طرح مجموعه بازیافت و پسماند شهری با گذراندن مراحل قانونی به مناقصه گذاشته شده است.


در ادامه، حاضرین در این نشست در خصوص نحوه سرمایه گذاری و مشارکت در خصوص تفکیک زباله از مبدأ، احداث کارخانه بازیافت پسماند که شامل خط تفکیک و پردازش، کنترل و تصفیه شیرابه و تولید انرژی از پسماند می باشد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
گفتنی است در این جلسه درخصوص حل معضل فعلی پسماند و مشکلات ناشی از آن پیگیری های لازم صورت گرفت.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×