» ورزشی » شیرازٰ ، قهرمان مسابقات ووشو جوانان فارس شد
ورزشی
کد خبر:24552 | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶

شیرازٰ ، قهرمان مسابقات ووشو جوانان فارس شد

پرتو جنوب

پیکار های ووشو جوانان استان فارس در بخش آقایان با قهرمانی تیم شیراز پایان یافت.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایرنا؛ رئیس هیات ووشو استان فارس گفت:‌ در این مسابقات که در ۲ بخش تالو (‌ فرم )‌ و ساندا ( مبارزه )‌برگزار شد تیم های شرکت کننده از سراسر فارس در خانه ووشو شیراز با هم به رقابت پرداختند.

سید یاسر موسوی ادامه داد: در مجموع بخش ساندا و تالو تیم شیراز الف برسکوی قهرمانی ایستاد، لامرد نایب قهرمان شد و تیم شیراز ب هم به مقام سوم دست یافت.

وی اضافه کرد:‌ نفرات برتر این رقابت ها پس از برگزاری ۲مرحله مسابقات درون اردویی باتوجه به سهمیه استان ها اواخر خرداد ماه سال جاری به مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو اعزام خواهند شد.

رئیس هیات ووشو فارس اظهار کرد: در حاشیه برگزای این پیکارها از سید رضا سجادیان، افشین کشاورز، محمد مهدی علوی سه داور نمونه استان فارس و همچنین عبدالعزیز مظفری، بهرام مرادی و حبیب جابری سه مربی برتر فارس تقدیر شد.

ووشو یکی از ورزش‌های رزمی چین است که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان یک‌رشته پرطرفدار شناخته شده و فدراسیون جهانی دارد.

کلمه چینی ووشو به‌عنوان هنرهای رزمی این کشور است که دارای سبک‌ها و تکنیک‌های خاصی است و شیوه مبارزه و اجرای حرکات ووشوکاران در هر سبکی متفاوت است و با لباس مخصوص و کلاه ایمنی برگزار می شود.

این رشته با هدف سلامتی جسم و دفاع شخصی دنبال می شود و سبک تالو ( نمایش فرم )‌و ساندا ( مبارزه )‌سبک های اصلی این رشته هستند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×