» اجتماعی » ۵۷ هزار میلیارد ریال هزینه ساخت و احداث بزرگراه و راه اصلی در استان فارس
اجتماعی
کد خبر:26263 | ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴

۵۷ هزار میلیارد ریال هزینه ساخت و احداث بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

پرتو جنوب

ناصر رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در دولت سیزدهم ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث شده که ۵۷ هزار میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس، ناصر رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: از سال ۱۴۰۰ در بخش احداث بزرگراه و راه اصلی تا پایان سال ۱۴۰۲، ۱۰۲ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۸ کیلومتر راه اصلی در استان فارس احداث شده است.
سرپرست راه و شهرسازی فارس در خصوص اهم پروژه‌های اجرا شده اضافه کرد: بخشی از بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم، بخشی از بزرگراه فسا- استهبان – نیریز- قطرویه و قسمتی از بزرگراه مرودشت- درودزن همچنین قسمتی از بزرگراه محور قدیم فسا-داراب از جمله پروژه‌های بزرگراهی مورد بهره‌برداری قرار گرفته در دولت سیزدهم می‌باشد.
وی متذکر شد: تعدادی پروژه مهم و حیاتی که نقش بسزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نیز ایفا می‌کنند در دولت سیزدهم آغاز شده که احداث بزرگراه تنگ خیاره- لپویی، محور کوهنجان- اکبرآباد، محور سپیدان به محور اقلید – یاسوج و قسمتی از محور قیر به خنج و همچنین قسمتی از محور فراشبند- کازرون از جمله این پروژه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

 ثبت نام بیش از ۴۸۰ هزار نفر استان فارسی در طرح نهضت ملی مسکن

ناصر رضایی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید که در مهرماه سال گذشته انجام شد علاوه بر آزادراه شیراز- اصفهان شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس بودیم.
وی ادامه داد: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰۴ کیلومتر بوده که در دولت سیزدهم این عدد به ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.
سرپرست راه و شهرسازی فارس خاطرنشان ساخت: پروژه‌های راهسازی در استان فارس با وجود کمبود منابع مالی در حال اجرا است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×