» تصاویر » آبشار گنبدنمکی جاشَک استان بوشهر +تصاویر
تصاویر - خواندنی - شهرستان - گالری تصاویر
کد خبر:23622 | ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳

آبشار گنبدنمکی جاشَک استان بوشهر +تصاویر

پرتو جنوب

آبشار گنبدنمکی جاشَک، یکی از مناظر بسیار زیبا و خارق العاده استان بوشهر است که در نزدیکی اثر طبیعی – ملی کوه نمک جاشک (jashak) واقع شده است.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، کوه نمک جاشک که در فاصله ۱۴۴ کیلومتری جنوب بوشهر، ۶۰ کیلومتری شهر دیر و ۷۰ کیلومتری شهر کنگان قرار گرفته، به صورت مجموعه ای کم نظیر شامل غار- آبشار نمک – چشمه های نمک – سنگ های رنگی بسیار زیبا در طیف های رنگی مختلف، همه روزه بازدید کنندگان بسیاری را محو زیبایی و شگفتی خود نموده است.

محسن بهادری، لیدر محلی گنبد نمکی و مدیر اقامتگاه بومگردی جاشک در گفت و گو با خبرنگار پرتو جنوب  گفت: این آبشار زیبا، که درون دره ای در نزدیکی کوه نمک واقع شده است برگرفته از آب های نمکی است که از سمت کوه نمک به سمت پایین روانه می شود. آب های اشباع شده ای که از سنگ بلورها شسته و به صورت آبشار سرازیر  می شود به مرور زمان و به دلیل تبخیر آب، تبدیل به کریستال های نمک گل کلمی  و قندیل های نمکی می گردد.

وی افزود: این قندیل های زیبای نمکی به صورت استلاکتیت و استلاکمیت در این آبشار نمکی مداوم در حال رشد هستند.  این آبشار زیبای نمکی در هر فصل، زیبایی های خاص خود را دارد و یکی از لوکیشن های جذاب گنبدنمکی جاشَک می باشد.

بیشتر بخوانید:

کوه نمک جاشک، مجموعه طبیعی شگفت انگیز و بی نظیر در استان بوشهر +تصاویر

بهادری به بازدیدهای فراوان و پرتعداد گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه اشاره کرد و گفت: این دره مشهور به دره نمک های گل کلمی، حوضچه های نمکی یا یخچال های نمکی است و بارها میزبان مستندسازان و نویسندگان بنام ایران بوده  و آثاری نیز در این خصوص تهیه شده است. همچنین در کتابها و نشریات خارجی از این پدیده طبیعی شگفت انگیز عکسها و مطالبی منتشر شده و به همین دلیل توریستهایی از کشورهای مختلف جهت بازدید از این مجموعه به منطقه جاشک مراجعه می کنند.

وی که مدیر اقامتگاه بومگردی این منطقه نیز می باشد اظهار داشت: اقامتگاه بومگردی گنبد نمکی جاشک واقع در روستای جاشک در فاصله ۶ کیلومتری از کوه نمک، پذیرای خانواده ها و تورهای گردشگری می باشد و تمامی امکانات جهت اسکان مسافران و گردشگران در این اقامتگاه مهیا می باشد.

گفتنی است اثر طبیعی- ملی کوه نمک جاشک در تمامی ایام سال به استثنای روزهای بارانی، از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ ظهر پذیرای بازدید کنندگان می باشد.

خبرنگار: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×