» آرشیو » مدیر آب و خاک فارس تشریح کرد: سرمایه گذاری ۲۳۶۵ میلیارد ریالی در آب و خاک فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10485 | ۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲

مدیر آب و خاک فارس تشریح کرد: سرمایه گذاری ۲۳۶۵ میلیارد ریالی در آب و خاک فارس

پرتو جنوب

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سرمایه گذاری بیش از ۲۳۶۵ میلیارد ریالی در قالب طرح های آب و خاک بخش کشاورزی این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سیدمحمود رضا طباطبایی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: سرمایه گذاری های انجام شده در قالب اجرای ۱۷۸ طرح سامانه های نوین آبیاری در سطح دو هزار و ۲۵۶ هکتار و انجام بیش از ۱۶۳ پروژه سازه ای در حوزه فنی و زیر بنایی بوده است.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه طرح های سازه ای اقدامات متنوعی را در بر دارد، بیان کرد: احداث ۲۴ هزار متر کانال آبیاری عمومی، ساخت ۲۹ هزار متر جاده دسترسی به مزارع، مرمت و بازسازی ۴۵ هزار متر از قنوات و کاریز ها، ایجاد پنج طرح کوچک تامین آب و تهیه نقشه های مدیریت پذیر خاک در سطح ۴۰۰ هکتار از جمله کارهای زیر بنایی انجام شده است.
طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از طرح ها و اقدامات انجام شده به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افتتاح و به پیشگاه مردم و بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس تقدیم می شود، افزود: هزار و ۹۵۳ خانوار روستایی در سطح این استان از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.
وی به برخی از اقدامات نوین در دست انجام مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پرداخت و گفت: آغاز اجرای طرح مدیریت همبست آب، انرژی و غذا در در سطح ۵۷۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه خسرو شیرین شهرستان آباده و ۱۷۰ هکتار از اراضی شهرستان خرم بید یکی از طرح های جدید است که به صورت آزمایشی اجرا می شود.
به گفته طباطبایی، با اجرای این طرح برای اولین بار در کشور حکمرانی آب با هدف مدیریت هوشمند آن و در جهت کاهش مصرف آب و رعایت الگوی کشت اجرایی می‌شود.
او اضافه کرد: هوشمند سازی سامانه های نوین آبیاری در سطح ۴۰۰ هکتار نیز از دیگر برنامه های جدید و ارزشمند است که به مرحله اجرا رسیده و می تواند نقش ویژه ای در مدیریت منابع آبی و افزایش عملکرد واحد های تولیدی ایفاء کند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×