» آرشیو » کشاورزان کازرونی خطر آتش سوزی مزارع را جدی بگیرند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:2229 | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۳

کشاورزان کازرونی خطر آتش سوزی مزارع را جدی بگیرند

پرتو جنوب

سرپرست سازمان آتش نشانی کازرون نسبت به احتمال وقوع آتش سوزی در نخلستان‌ها، زمین‌های کشاورزی، و باغات هشدار داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون، حامد پشنگیان اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن تابستانی گرم، احتمال وقوع حوادث آتش سوزی در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: هرساله هنگام برداشت محصولات کشاورزی شاهد رخداد برخی حریق‌ها در مزارع گندم و جو هستیم که با رعایت برخی نکات ساده می‌توان از وقوع آن و وارد شدن خسارت به کشاورزان جلوگیری کرد.
پشنگیان یادآور شد: کشاورزان از نگهداری کردن بسته‌های کاه و علوفه خشک در زمین‌های کشاورزی به منظور پاک سازی کردن محیط کشاورزی خود از آتش زدن آنها جداً پرهیز کنند.


وی ادامه داد: آتش‌سوزی در محل‌هایی که علف‌های خشک وجود دارد به سرعت گسترش پیدا می‌کند و این آتش‌سوزی به صورت دایره‌ای از اطراف گسترش پیدا می‌کند و به سرعت سطح بسیار زیادی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین سرعت گسترش آن چندین برابر دیگر آتش سوزی‌هاست چون وزش باد باعث می‌شود آتش‌سوزی در این محیط‌ها با سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.
پشنگیان تاکید کرد: از رهاسازی ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی در زمین‌های کشاورزی خودداری شود و رانندگان نیز هنگام عبور از جاده‌های بین روستایی از پرتاب کردن ته سیگار به بیرون از خودرو خودداری کنند.
وی اضافه کرد: به نخل داران و کشاورزان کازرونی توصیه می‌شود تا زمان برداشت و درو کردن کامل محصولات به خصوص گندم و جو با توجه به نکات ایمنی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از کشاورزان این شهرستان خواست در صورت مشاهده آتش سوزی سریعاً با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×