» آرشیو » آزادراه شیراز – اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12384 | ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹

آزادراه شیراز – اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی است

پرتو جنوب

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه شیراز – اصفهان دارای بالاترین استاندارد ایمنی کشور و دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب و به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، دکتر خیرالله خادمی، در حاشیه بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان افزود: پیش بینی ما این است که در آزادراه شیراز – اصفهان نسبت به محور فعلی شیراز – اصفهان کاهش شدید تصادفات جاده‌ای را خواهیم داشت و رانندگان می توانند با ایمنی کامل در این مسیر تردد کنند.

وی ادامه داد: هم اینک تمام مبلمان جاده‌ای نصب شده در طول مسیر و خط کشی های آن انجام شده و استان فارس و به ویژه شهر شیراز برای مهمترین اتفاق حمل و نقلی خود یعنی بهره برداری از طولانی ترین آزادراه کشور آماده می شوند.

وی، ارزش ریالی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این محور با توجه به اینکه ادامه شبکه آزادراهی از میانه کشور است یک مسیر میان بر بین استان فارس و استان اصفهان محسوب می شود که نسبت به محور فعلی بین این دو استان حدود ۱۳۵ کیلومتر کوتاه تر شده و زمان سفر بین مراکز این دو استان را نیز ۲ ساعت کاهش می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین برآورد ما این است که این کاهش طول مسیر و زمان سفر، سالانه مصرف افزون بر ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین که معادل حداقل یک روز مصرف بنزین کل کشور را کاهش می‌دهد.

خادمی افزود: این آزادراه علاوه بر سرویس دهی به استان‌های فارس و اصفهان، ۲ شهر تاریخی و گردشگری کشور یعنی شیراز و اصفهان را نیز به هم متصل خواهد کرد و برای کل منطقه جنوب یعنی استان های هرمزگان و بوشهر نیز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور شاهد خواهیم بود.

خادمی اظهار کرد: این آزادراه در ادامه به استان بوشهر متصل خواهد شد تا به این ترتیب شبکه آزادراهی که از تهران به اصفهان و شیراز می رسد در ادامه به استان بوشهر و دریا متصل شود.

وی گفت: پیرو بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه و دستوراتی که در این زمینه داده‌اند، هماهنگی در سطح کشور برای استقرار دستگاه‌های خدمات رسان انجام شده و امروز نیز جلسه انتهایی هماهنگی بهره برداری از این پروژه را با حضور تمام دستگاه‌هایی که باید خدمات ارائه دهند خواهیم داشت و محل استقرار موقت هر یک از دستگاه ها در این مسیر نیز مشخص خواهد شد.

پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با اشاره به پیشرفت افزون بر ۷۵ درصدی قطعه هفت این آزادراه گفت: با توجه به اینکه ۶ قطعه نخست این آزادراه به اتمام رسیده و برای اینکه مردم بتوانند دسترسی بهتری به آزادراه داشته باشند، اجرای قطعه هفت را نیز در برنامه اجرایی امسال مصوب کردیم.

خادمی افزود: با توجه به اقداماتی که از قبل پیش بینی شده بود، همزمان با بهره برداری از ۶ قطعه نخست آزادراه، بخش عمده قطعه هفت را نیز آماده خواهیم کرد و به زیر بار ترافیک خواهیم برد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×