» شهرستان » آغاز طرح گاز رسانی به شهرک شهید رجایی فسا
شهرستان
کد خبر:25784 | ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹

آغاز طرح گاز رسانی به شهرک شهید رجایی فسا

پرتو جنوب

عملیات اجرایی طرح گاز رسانی به شهرک شهید رجایی فسا آغاز شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، وحید بهفر، سرپرست شرکت گاز استان فارس در آیین کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به شهرک شهید رجایی از توابع شهرستان فسا با بیان اینکه هم اکنون درصد بهره مندی استان از گاز طبیعی نود و نه درصد می‌باشد، گفت: طرح‌های تکمیل گازرسانی به روستا و شهرهای باقی مانده در استان نیز در در حال انجام است.
وی با برشمردن چالش‌های گارزسانی به دورترین و صعب‌العبورترین مناطق استان از جمله آماده نبودن زیرساخت‌ها و طولانی بودن مسیرها و نگهداری و تعمیرات تجهیزات گازرسانی خاطر نشان کرد: هیچ کدام از عوامل ذکر شده مانع از انجام خدمات به هم استانی‌ها نشده است.
سرپرست شرکت گاز استان فارس با اشاره به اینکه طرح‌ گازرسانی به هفتادو هفت روستای مشمول گازرسانی در استان امروز در دست اجرا قرار دارد، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به دو شهر کوره از توابع شهرستان اوز و بیدزرد نیز با ۸۵ درصد پیشرفت در حال اجرا توسط کارکنان شرکت گاز استان فارس است.
بهفر درصد بهره‌مندی خانوار شهری از گاز طبیعی را نود و نه و هشت دهم درصد عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پرونده گازرسانی به مناطق محروم و روستایی تا پایان امسال بسته شود.
وی با اظهار به اینکه بسیاری از شهرهای استان فارس عنوان شرایط شهرهای سبز گازرسانی را دارا می‌باشند، تأکید کرد: توسعه گازررسانی موجب توسعه مناطق شهری و روستایی است، توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی و رواج فرهنگ صرفه جویی اهمیت ویژه‌ای دارد.
سرپرست شرکت گاز استان فارس در خصوص در ادامه با اشاره به طرح گازرسانی شهرک شهیدرجایی فسا گفت: این طرح شامل ۳ هزار و ۵۰۰ متر شبکه گذاری و نصب ۲۵۰ علمک گاز با اختصاص بودجه‌ای بیش از ۳۵ میلیارد ریال است.
سرپرست شرکت گاز استان فارس افزود: در این طرح ۴۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
گفتنی است شهرستان فسا با بیش از دویست هزار جمعیت در جنوب شرقی استان فارس قرار دارد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×