» شهرستان » آغاز فاز یک بهسازی روستایی هدف گردشگری «قصر یعقوب» خرم بید
شهرستان
کد خبر:23805 | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹

آغاز فاز یک بهسازی روستایی هدف گردشگری «قصر یعقوب» خرم بید

پرتو جنوب

آغاز فاز یک بهسازی روستایی هدف گردشگری «قصر یعقوب» خرم بید

 

آیین افتتاحیه طرح های عمران روستایی به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ حضرت اما(ره) در شهرستان خرمبید با حضور هادی پور فرماندار این شهرستان و هئیت همراه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتوجنوب؛به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ،  در این مراسم فاز یک پروژه بهسازی عمرانی روستای هدف گردشگری قصر یعقوب از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم بید به بهره برداری رسید.

این طرح از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۳۱.۸میلیارد ریال تامین اعتبارشده و فاز یک این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴.۳میلیارد ریال جهت سنگ فرش جداره سازی با کاهگل مصنوعی و همچنین با سنگ لاشه نما دار ، نماچینی با اجر ماشینی اجرا شده است.

تهیه و نصب پل فلزی وهمچنین دال بتنی سنگ حکمی کف استخر وسنگ پلاک سرستون نمادها ، اجرای بلوک سیمانی و همچنین لایه زیراساس که به عنوان نمادین اجرا شده است زیبایی خاصی به این طرح داده است.

هادی پور فرماندار شهرستان خرم بید در حاشیه این مراسم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن ، اجرای طرح های زیر بنایی را یکی از رویکردهای دولت برای جذب گردشگران به ویژه در اقلیم متنوع این شهرستان دانست.

بهرام دوستی روشن مدیر بنیاد مسکن شهرستان خرم بید ،درخواست تامین اعتبار جهت تکمیل محور اصلی پروژه بوم گردی و اجرای آسفالت مشارکتی روستا که در صورت آماده بودن زیر ساخت آسفالت آن اجرا می شود را مطرح کرد.

قصر یعقوب یکی از ۱۰ روستای برتر فارس از نظر گردشگری به شمار میرود. این روستا شامل صدها چشمه طبیعی است که منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده و هر گردشگری را به سمت خود جذب میکند. قصر یعقوب علاوه بر طبیعت بکر و زیبا آثار تاریخی هم دارد که از مهمترین آنها میتوان به گورستان ساسانی و امامزاده شهدا اشاره کرد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×