» آرشیو » اختصاص ۸۷۰ سهمیه استخدامی به آموزش و پرورش فارس در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری
آرشیو - شهرستان
کد خبر:13341 | ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۲

اختصاص ۸۷۰ سهمیه استخدامی به آموزش و پرورش فارس در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری

پرتو جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از جذب بیش از ۸۷۰ نفر در فرایند تکمیل ظرفیت آموزگاران در این استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: هر مدرسه را یک اداره می دانیم و بر اساس آئین نامه به مدیران مدارس تفویض اختیار داده می شود زیرا نباید با بخشنامه‌های متعدد مانع فعالیت ها و خلاقیت های مدیران شویم.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در گفتگوی حضوری با مدیران مدارس نواحی چهارگانه شیراز و به صورت برخط با مدیران مدارس سراسر استان با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز، اظهار کرد: مهر امسال مدارس را با شعار “همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی وایران قوی” بازگشایی کردیم.

وی افزود: برای داشتن مدرسه بهتر، شعار مدرسه محوری را به عنوان استراتژی اصلی خود در آموزش و پرورش قرار دادیم.

عسکری تصریح کرد: چنان که وزیر آموزش و پرورش همواره تاکید دارند برای داشتن آموزش و پرورشی قوی، نگاه ما باید به ظرفیت های درونی باشدلذا ابتدا باید درون خود را تقویت کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های بیرونی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: انجمن های اولیای مدارس، شورای دبیران و شورای دانش آموزی سه ظرفیت خوبی هستند که مدیران برای رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی باید از آن بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: سه تشکل بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی و سازمان دانش آموزی از دیگر ظرفیت هایی است که می توانتد در اداره مدرسه با مدیر همکاری کنند.

وی بر تشکیل حلقه مشورتی دانش آموزی در مدارس تاکید و عنوان کرد: از جلوه های مختلف تربیتی رونمایی شود و مدیران مدارس مردمی سازی، آموزش و پرورش در دستور کار خود قرار دهند.

عسکری افزود: مردم شایسته تکریم هستند باید شفاف سازی در دستور کار قرار گیرد ومشارکت اولیا در اداره مدرسه را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران برنامه ها را مسئله محور به پیش ببرند، ادامه داد: در بحث استخدام، ما یک ابر پروژه را اجرایی کردیم اکنون نیز در فرآیند تکمیل ظرفیت اموزگاران نیز بیش از۸۷۰ نفر را جذب خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: توصیه می کنم مدیران مدارس از تجارب مدیران سابق استفاده کنند، آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است بنابراین چتر آموزش و پرورش باید گسترش یابد و از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با تأکید بر تقویت سیاست مدرسه محوری، اضافه کرد: هر مدرسه را یک اداره دانسته و بر اساس آئین نامه به مدیران مدارس تفویض اختیار داده می شود زیرا نبایدبا بخشنامه‌های متعدد مانع فعالیت ها و خلاقیت های مدیران شویم.

عسکری گفت: مدیران انقلابی از تابستان، کار جهادی خود را آغاز کردند و تمام تلاش خود را در جهت مهیا کردن بهترین بستربرای بازگشایی به کار گرفتند لذا در مواردی که مسئله ای پیش می آید ضروری است با گفتگو مسائل را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تمام قد آماده استقبال از سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس است دولت سیزدهم خدمات ارزشمندی را به جامعه معلمان ارائه داده است، رتبه بندی، اجرای پروژه های ورزشی با افزایش ۹ صدم درصدی در سطح استان، تزریق سرانه به حساب مدارس پس از ۱۰ سال وقفه از جمله خدمات ارزشمند دولت مردمی سیزدهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این همایش اظهار کرد: منابع انسانی جامعه دانش آموزانی هستند که با تلاش معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت به سرمایه انسانی جامعه تبدیل می شود.

دکتر فرشید قاسمی افزود: در سند تحول بنیادین شاهد چرخش از نطام آموزشی به یک نظام تربیتی هستیم لذا وظیفه مدیران در این چرخش، عملکرد مشارکتی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: مدیران از ظرفیت کانون‌ های تربیتی استفاده کنند و با یک مدیریت مشارکتی برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت تلاش کنند.

در ادامه این دیدار صمیمی تعدادی از مدیران مدارس به نمایندگی از مدیران مدارس استان به ارائه مطلب پرداختند؛

زهرا نبوی زاده از مدیران مدارس ناحیه یک شیراز گفت: مسجد محوری، سرویس مدارس و پوشاک مدارس از جمله مسائلی است که مدیران مدارس در تابستان به آن پرداختند.

وی ادامه داد: هر چند به تلاش مضاعف به رفع آسیب ها می پردازیم اما باید برای پیشگیری برنامه ریزی کرد.

نبوی زاده ادامه داد: شرایط به گونه ای باشد که مدیر مدرسه دغدغه پرداخت قبوض آب و برق مدرسه را نداشته باشد.

دکتر سلیمی از مدیران ناحیه ۴ شیراز نیز گفت: تجهیز پژوهشسراها، نمازخانه ها آزمایشگاه ها و فضاهای مدارس از جمله فعالیت ها و اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در تعطیلات تابستانی مدارس است. وی افزود: با تزریق نیروهای مراقبین و بهداشت و مربیان تربیت بدنی می توانیم نسل سالم را در آینده داشته باشیم.

سلیمی گفت: ما مدیران مدارس تلاش خواهیم کرد شعار مدرسه محوری را در سال تحصیلی جدید محقق سازیم.

شهرآبادی از مدیران متوسطه دوره اول ناحیه سه شیراز هم در این دیدار گفت: کسب رتبه اول در جشنواره خوارزمی در پنج رشته، اجرای طرح هنر برای همه، افزایش میانگین مثبت در اغلب بخش ها و ارتقای جایگاه استان و …، از افتخارات مدیران مدارس فارس است.

وی ادامه داد: برای تحقق اهداف تربیتی نیازمند حمایت و مساعدت استاندار هستیم.

رستگار از مدیران هنرستان های شیراز نیز گفت: بستر اشتغال در هنرستان ها مهیا است اما هنرستان ها نیازمند تجهیزات، ارتباط با صنعت، پرداخت به موقع حق الزحمه هنرآموزان و ….، است.

رستگار گفت: کسب ۱۹ رتبه کشوری از سوی هنرستان ها، از افتخارات استان فارس است.

خاطرنشان می شود در این دیدار که در سالن سعدی باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز برگزار شد تمامی مدیران دوره های سه گانه تحصیلی نواحی چهارگانه شیراز به صورت حضوری و مدیران مدارس سراسر استان به صورت برخط حضور داشتند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×