» آرشیو » آیفون ۱۴ پرو احتمالا دارای ۶ گیگابایت رم سریع‌تر خواهد بود
آرشیو - تکنولوژی
کد خبر:55 | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۳

آیفون ۱۴ پرو احتمالا دارای ۶ گیگابایت رم سریع‌تر خواهد بود

پرتو جنوب زمان مطالعه: 10 دقیقه

تقریبا دو ماه دیگر تا زمانی که اپل قرار است در رویداد پاییزی سالانه خود آیفون ‌14 را معرفی کند، فاصله داریم. همانطور که شایعات حکایت می‌کنند، اپل امسال پاییز بسیار شلوغی را تجربه خواهد کرد و علاوه بر آیفون‌های جدید، نسخه‌های جدید اپل واچ و ایرپاد نیز احتمالا معرفی خواهند شد.

تا معرفی رسمی سری آیفون ۱۴ زمان زیادی باقی نمانده و اکنون در برخی گزارش‌ها گفته شده که هر دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس دارای ۶ گیگابایت رم و نوع جدیدتر و سریع‌تری از حافظه خواهند بود. علاوه بر این، در گزارش دیگری گفته شده که برخلاف بازار متزلزل گوشی‌های اندرویدی، اپل سفارشات خود برای قطعات آیفون ۱۴ را افزایش داده است.

دیجی‌تایمز در گزارش خود ادعا می‌کند که مدل‌های رده بالای سری بعدی آیفون دارای ۶ گیگابایت رم LPDDR5 هستند که نسبت به نسخه‌های قبلی، حافظه‌ای سریع‌تر و کارآمدتر محسوب می‌شوند. آیفون‌های فعلی دارای حافظه رم LPDDR4X هستند و انتظار می‌رود که نسخه‌های استاندارد آیفون‌ ۱۴ نیز با همین حافظه وارد بازار شوند.

برخلاف سری آیفون ۱۳ که از ۴ گیگابایت حافظه بهره می‌برند، همه مدل‌های سری آیفون‌ ۱۴ دارای ۶ گیگابایات رم خواهند بود. همچنین استفاده از مدل‌های LPDDR5 در آیفون‌های رده بالاتر به معنای عملکرد بهتر و کم مصرف‌تر در مقایسه با مدل‌های استاندارد است.

همچنین گفته شده که تنها مدل‌های رده بالاتر آیفون ‌۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه جدید «A16» بهره خواهند برد. «مینگ چی-کو»، تحلیلگر شناخته شده اپل، در ماه مارس گفته بود که مدل‌های استاندارد این سری از تراشه A15 بهره می‌برد.

افزایش سفارش‌های آیفون ۱۴

دیجی‌تایمز همچنین در گزارش دیگری به نقل از منابع زنجیره تامین خود اعلام کرد که اپل پیش از عرضه آیفون‌ ۱۴ در ماه سپتامبر، سفارشات قطعات خود را از سوی تامین‌کنندگان افزایش داده است. این خبر در حالی اعلام شده که گوشی‌های اندرویدی همچنان با فروش ضعیفی روبرو هستند.

تقریبا دو ماه دیگر تا زمانی که اپل قرار است در رویداد پاییزی سالانه خود آیفون ‌۱۴ را معرفی کند، فاصله داریم. همانطور که شایعات حکایت می‌کنند، اپل امسال پاییز بسیار شلوغی را تجربه خواهد کرد و علاوه بر آیفون‌های جدید، نسخه‌های جدید اپل واچ و ایرپاد نیز احتمالا معرفی خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×