» شهرستان » اجرای طرح ویژه برخورد با سد معبر در سطح شهر کازرون
شهرستان
کد خبر:21207 | ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۹

اجرای طرح ویژه برخورد با سد معبر در سطح شهر کازرون

پرتو جنوب

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از آغاز اجرای طرح ویژه برخورد با سد معبر کنندگان در سطح شهر خبر داد و گفت: از زمان اجرای این طرح ۴ وانت بار دوره گرد توقیف و ٧١ واحد تجاری متخلف در این شهر جریمه و پلمب شده است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شهرداری کازرون، معاون خدمات شهری شهرداری اظهار کرد: برخی از کسبه و مغازه داران با اشغال پیاده روها برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند که در همین رابطه ماموران واحد سد معبر با گشت زنی در سطح شهر ضمن شناسایی کسبه های متخلف ابتدا تذکر شفاهی و نیز کتبی داده می شود و سپس در صورت تکرار تخلف طبق قانون با آن ها برخورد می شود.
وی با اشاره به پلمب تعدادی واحد تجاری به علت سد معبر، گفت: از شروع اجرای این طرح تاکنون ۶۸ مغازه شناسایی و جریمه و همچنین ۳ واحد تجاری به علت تکرار تخلف با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی پلمب شده است.
مهندس برزویی، یکی دیگر از معضلات شهر را حضور وانت های دوره گرد در سطح شهر به ویژه مرکز شهر عنوان کرد و افزود: طرح جمع آوری وانت های دوره گرد هم اکنون در حال اجراست که تاکنون ۴ وانت دوره گرد با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ انتقال داده شده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح آموزش جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا در کازرون

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ خودرو هم به صورت سیستمی توقیف شده اند که به زودی به پارکینگ انتقال داده خواهند شد.
معاون خدمات شهری شهرداری، از کسبه خواست با توجه به قانون با رعایت حریم پیاده روها جهت کمک به نظم و رعایت حقوق شهروندان، با مأموران سد معبر همکاری های لازم را داشته باشند.
گفتنی است، طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری، ایجاد خیابان ها، کوچه ها و میدان ها و همچنین گسترش و توسعه معابر از وظایف شهرداری است و مطابق تبصره یک بند ۲ همین ماده جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و غیره هم بر عهده شهرداری گذاشته شده است. همچنین بند ۲۰ ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری ها، سد معابر عمومی‌ و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی ‌برای کسب و سکونت را ممنوع اعلام کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×