» آرشیو » احتمال استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا قوت
آرشیو - تکنولوژی
کد خبر:77 | ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴

احتمال استفاده از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی S23 اولترا قوت

پرتو جنوب

در حالی که سه نسل قبلی پرچمدارهای سامسونگ ازجمله گلکسی S20 اولترا، گلکسی S21 اولترا و گلکسی S22 اولترا از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند، ظاهرا این شرکت تصمیم دارد پرچمدار بعدی خود را با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 به بازار عرضه کند.

در واقع از زمان عرضه گلکسی S20 اولترا، سامسونگ از دوربین‌های با وضوح فوق العاده بالا در گوشی‌های خود استفاده می‌کند و حالا ظاهرا می‌خواهد از دوربین‌های قدرتمندتری در پرچمداران خود بهره ببرد.

گلکسی S23‌ اولترا با دوربین قدرتمندتر می‌آید

به گفته یکی از منابع آگاه بازار با نام کاربری Ice Universe در توییتر، گلکسی S23 اولترا احتمالا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره خواهد برد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا این شرکت کره جنوبی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی با نام ایزوسل HP2 در گوشی خود استفاده خواهد کرد. گفتنی است اولین سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نام ایزوسل HP1، سال گذشته میلادی معرفی شد. چند هفته قبل، سامسونگ دومین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را با نام ISOCELL HP3 معرفی کرد.

ظاهرا ایزوسل HP2 عملکرد بهتری نسبت به ایزوسل HP1 و ایزوسل HP3 خواهد داشت. این نکته را نباید فراموش کنیم که گاهی محصولات سامسونگ به شکلی نامگذاری می‌شوند که قوانین پشت این نامگذاری قابل درک نیست و حالا همین مساله در مورد حسگرهای ایزوسل هم ظاهرا مصداق پیدا کرده است. به عنوان مثال، ایزوسل GN2 حسگر بهتری نسبت به ایزوسل GN1 است، اما ایزوسل GN5 به خوبی هیچ یک از آنها نیست.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد حسگر ایزوسل HP2 و ابعاد آن منتشر نشده است. با این وجود، اگر این حسگر واقعا عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالا ابعاد بزرگتری نسبت به ایزوسل HP1 (با سنسور ۱/۱.۲۲ اینچی) خواهد داشت یا ممکن است از فناوری قدرتمندتری بهره ببرد. با توجه به فاصله تقریبا طولانی تا معرفی نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S، همچنان باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×