» اجتماعی » برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی گروه‌های کر ایران در شیراز
اجتماعی - فرهنگی هنری
کد خبر:24582 | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۳

برگزاری آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی گروه‌های کر ایران در شیراز

پرتو جنوب

۲۰۰ هنرمند “موسیقی کر” ایران تجلیل شدند/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس از حضور ارکستر سمفونیک تاجیکستان خبر داد

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی گروه‌های کر ایران که با تکریم ۲۰۰ هنرمند برگزار شد، از حضور و اجرای ارکستر سمفونیک تاجیکستان در شیراز خبر داد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ قانعی در این آیین گفت: هنرمندان از جای جای کشور ایران به بهانه سومین دوره جشنواره گروه‌های(کرال) کر ایران در شهر اردیبهشتی شیراز گرد هم جمع شدند و به هنرنمایی پرداختند.

موسیقی کرال(گروه کر) به ساخته هایی گفته می شود که توسط آهنگ سازان ایرانی برای آواز گروهی (کر) نوشته شده است.

ادامه داد: این رشد و بلوغ و سرزندگی که در آواز و موسیقی کرال دیده می‌شود تجربه کم نظیری بود که در این جشنواره رقم خورد.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره یک یا دو ماه طول کشید اضافه کرد: شهر شیراز ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌ موسیقی و هنرهای مختلف دارد و تمام تلاش خود را برای حمایت از افراد فعال در این عرصه به کار گرفتیم تا به برنامه آنها قدرت و قوت بیشتری ببخشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: رویدادهای مختلف موسیقیایی در شهر شیراز در حال انجام است و به همت همه هنرمندان کارها به خوبی پیش می‌رود،طی روزهای آینده میزبان ارکستر سمفونیک تاجیکستان در شیراز هستیم که اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک در جوار آرامگاه سعدی و تالار بزرگ حافظ به اجرا می‌پردازند.

مدیر اجرایی این جشنواره نیز گفت: گروه‌های کر شرکت کننده در این جشنواره ارزش و غنای موسیقی شهر و کشور هستند، دو اتفاق بسیار خوب در این دوره از جشنواره‌ برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی بود و امیدواریم بتوانیم ابعاد و بنیه علمی جشنواره را در سال‌های آتی توسعه دهیم.

حسام هوشیار با بیان اینکه شیراز پایتخت هنر و فرهنگ ایران است، ادامه داد: موسیقی ارزشی ما دارد به سمتی می‌رود که باید به دادش رسید، شهر شیراز ظرفیت بالایی در عرصه موسیقی کرال دارد و افراد فعال در این رمینه انگیزه زیادی برای فعالیت دارند.

وی افزود: در تلاش هستیم دوره بعد جشنواره با حضور بیش از ۲۰ گروه برگزار شود.

طیب فقیه دبیر هنری این جشنواره هم گفت: کیفیت فنی جشنواره قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود و در این دوره گروه‌ها پیشرفت قابل توجهی داشتند.

در این مراسم با لوح تقدیر و تندیس از شرکت‌کنندگان در این جشنواره تقدیر شد.

تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه میزبان گروه‌های کرال (آوازی) از اقصی نقاط ایران با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان عرصه موسیقی بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×