» اجتماعی » ‌اختصاص یک روز در ماه برای حل و فصل مشکلات معلمان در دستگاه های اجرایی فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:23967 | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹

‌اختصاص یک روز در ماه برای حل و فصل مشکلات معلمان در دستگاه های اجرایی فارس

پرتو جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:

تکریم مقام معلم در تمام ایام سال با راه اندازی قرارگاه هویت افزایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تبریک روز معلم، از انتخاب معلم نمونه کشوری از استان فارس در میان ۱۵ معلم نمونه کشوری خبر داد و گفت: برای نخستین بار به ابتکار استان فارس قرارگاه هویت‌افزایی مضاعف مقام معلم  با هدف تکریم مقام معلم نه‌تنها به یک روز و یک هفته، بلکه بزرگداشت آن به تمام ایام سال راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب؛ فرشید قاسمی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اعضای قرارگاه هویت افزایی در سطح استان فارس برای بزرگداشت مقام معلم در طول سال گفت: اعضای اصلی این  قرارگاه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، شهردار شیراز، فرمانده سپاه فجر استان و مسئول بسیج فرهنگیان  هستند و تمام معلمان استان در آن عضویت خواهند داشت.

اختصاص یک روز در ماه در ایام سال توسط دستگاه های اجرایی برای حل و فصل مشکلات معلمان از دیگر مواردی بود که برای تکریم معلم ها در طول سال از سوی قاسمی به آن اشاره شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از راه اندازی چهار تشکل برای اولین بار در سطح استان فارس تحت عنوان «ایران قوی»، «کنگره معلمان انقلاب اسلامی»، «معلمان جوان ایران زمین» و «معلمان راهیان تحول»  با عضویا ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر خبر داد.

انتخاب معلم الگو  دیگر طرح ابتکاری از سوی اداره کل آموزش و پرورش فارس بود که قاسمی در این باره گفت: در این طرح معلم یک کار خلاقانه که خارج از وظایف کار خود و با ایثارگری خاص همراه است، ارائه خواهد کرد که تاکنون ۸۰ معلم در این طرح شناسایی شدند و تکریم ویژه این معلمان در دستور کار است.

فارس با یک معلم نمونه در میان ۱۵ معلم برتر ملی

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرایند انتخاب معلم نمونه در استان گفت: از بهمن ۱۴۰۲ روند انتخاب معلم نمونه آغاز شده است و ۱۳ هزار و ۳۰۰ معلم شرکت داشتند که در ارزیابی اولیه ۸۷۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند و به مرحله بعد راه پیدا کردند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس یکی از اقداماتی که در روند انتخاب معلم نمونه برای نخستین بار لحاظ شد، انتخاب دانش‌آموزان و اعلام رای آنها در فرآیند این موضوع بود که تعداد ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز در ارزیابی معلمان شرکت داشتند.

قاسمی یادآور شد تعداد ۱۷۷ نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه‌ای انتخاب شدند و طی چهار روز رقابت به‌صورت تدریس حضوری پس از ارزیابی داوران تعداد ۹ معلم منتخب از استان‌های مختلف معرفی شدند و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مرحله کشوری «فاطمه زارع» از ناحیه ۲ آموزش و پرورش در دوره متوسطه دوم به عنوان معلم برگزیده کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شد.

وی تصریح کرد: انتخاب معلم نمونه از استان فارس این نوید را می دهد که معلمان این استان توانسته اند در میان معلمان سراسر کشور به‌گونه‌ای ایفای نقش داشته باشند که مقام برگزیده کشوری را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: در سطح کشور تعداد ۱۵ معلم نمونه انتخاب شدند که یک نفر از آن‌ها از استان فارس بود.

قاسمی در بخش دیگری از این نشست خبری پاسخگویی سوالات خبرنگاران بود .مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکهزار و ۸۸ نفر در دوره دبیری، یکهزار و ۵۷ مربی امور تربیتی و مشاور، ۳۵۴ هنرآموز و یکهزار و ۷۰۷ نفر در دوره ابتدایی جذب می‌شوند و تلاش می‌شود علاوه بر جذب، فرآیند آموزش آنها نیز پیش از آغاز سال تحصیلی انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این به منظور تامین نیروی معلم، امسال ساماندهی نیروی انسانی و نقل و انتقالات معلمان نیز تا پایان تیر ماه حل و فصل می‌شود و از ظرفیت حق التدریس، بازنشسته‌ها و خرید خدمات نیز استفاده می‌کنیم.

ثبت تجربه معلم های برتر در سامانه «الف تا»

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: معلمان نمونه و برتر می‌توانند تجربه‌های آموزشی موفق خود را در سامانه الف‌تا ثبت کنند تا مورد استفاده همه معلمان کشور قرار گیرد.

وی  با بیان اینکه مدارس محل ۱۸ نوع یادگیری است و برای تحقق این هدف، فضای آموزشی تاثیر بسزایی داردسنگی گفت:  در پاسخ به پرسشی درباره تعداد مدارس  مدارس سنگی در فارس شناسایی شده و به سازمان نوسازی مدارس نیز تاکید شده تا فضاهای آموزشی لازم منطبق با استانداردهای لازم برای افزایش یادگیری مد نظر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای تربیت دانش‌آموزان باید از فطرت آنها استفاده کرد، گفت: در حال حاضر ۴۵ مدرسه شناختی برای آشنایی خانواده ها و دانش‌آموزان با شبهه‌ها و سفسطه‌های شناختی فعال شده و البته باید این شمار به هشت هزار مدرسه برسد.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×