» آرشیو » اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای زیرساخت های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:18287 | ۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۲

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای زیرساخت های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان

پرتو جنوب

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص ۱۹میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای زیرساخت های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبارات توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی کوهچنار شهرستان کازرون شتاب گرفته است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس؛ سید مصطفی هاشمی در بازدید از این ناحیه صنعتی که فرماندارشهرستان کوهچنار نیز حضور داشت،گفت: یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی تامین برق پایدار بود که با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های فرماندار شهرستان پیمانکار طرح خط انتقال دومداره اختصاصی از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰میلیارد تومان، انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
او گفت: با بهره برداری از این طرح بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.
هاشمی همچنین از پایان ساخت و بهره برداری از طرح پل ورودی به این ناحیه صنعتی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در راستای ایمن سازی تردد وسایل نقلیه وتسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.
وی همچنین از اجرای طرح زیرسازی و آسفالت بخشی از جاده ورودی با اعتبار ۲میلیارد تومان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح تکمیل و تجهیز ساختمان نگهبانی نیز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان تا یک ماه آینده به پایان می رسد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش میزان آب چاه این ناحیه صنعتی گفت: پیگیری هایی به منظور تامین کسری آب انجام و با اعتبار ۶میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری شد.
او گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۲ سرمایه گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۶ واحد با اشتغال ۴۰ نفر نیز در مرحله بهره برداری قراردارد.
هاشمی، هدف از ایجاد شهرک صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار را فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحد‌های صنعتی و توسعه و اشتغال در این منطقه اعلام کرد و گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به قرارگیری در امتداد محور غرب استان فارس به خوزستان از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
در این برنامه مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس و فرماندار شهرستان کوهچنار از طرح درحال ساخت تولید موتور سیکلت برقی و بنزینی بازدید کردند.
این طرح با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیارد تومان وبا پیش بینی اشتغال ۷۰نفر در فاز اول ،در زمینی به مساحت ۵۷۰۰متر مربع با زیربنای ۳۷۰۰متر مربع در مرحله ساخت است و بر اساس برنامه زمان بندی، فاز نخست آن تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر راخواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×