» شهرستان » ارائه ۳۰ ایده در رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان در شیراز
شهرستان
کد خبر:33399 | ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲

ارائه ۳۰ ایده در رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان در شیراز

پرتو جنوب

عظیمی: از تمامی ظرفیت ها برای ترویج فعالیت های دانش بنیان و توسعه فناوری در واحد های صنعتی استفاده می شود

با حمایت شرکت شهرک های صنعتی فارس و همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان، توسط فن بازار منطقه ای فارس به مدت دو روز در مرکز تحقیقات شیراز برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب، برای حضور در این رویداد بیش از ۳۰ ایده از سراسر استان و از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی به دبیرخانه رویداد ارسال شد که پس از داوری ۵ تیم به عنوان تیم برتر منتخب شدند و در آیین اختتامیه از آنها تجلیل شد.
در بخش دوم رویداد با محوریت ارائه نیازهای فناورانه نیز بیش از ۱۴۰ نیاز مرتبط با موضوع رویداد که توسط واحد های صنعتی و تولیدی در سامانه شرکت شهرکهای صنعتی و سامانه نان ثبت شده بود، به شرکت کنندگان و تیم های فناور ارائه شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در آیین اختتامیه رویداد ملی کشاورزی بهره ور و دانش بنیان با بیان اینکه تحقق صنعت دانش بنیان، موجب حرکت و پویایی بیشتر اقتصاد در این مسیر می‌شود گفت: در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی فارس در چارچوب ماموریت های محوله با ایجاد و راه اندازی شهرک‌ فناوری صنایع شیمیایی و مراکز خدمات کسب و کار و استقرار دانش‌بنیان‌ها، راه اندازی و حمایت از فن بازار منطقه ای فارس و حمایت از برگزاری رویدادهای استارتاپی و دانش بنیان، تمامی ظرفیت ها را برای ترویج فعالیت های دانش بنیان و توسعه فناوری در واحد های صنعتی بکار بسته است.
سیدمسعو‌د عظیمی در ادامه با تشریح اهمیت همکاری بین عناصر اکوسیستم فناوری گفت:تا زمانی که عناصر مختلف اکوسیستم فناوری نظیر بخش دولتی، شتاب دهنده‌ها، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها، خدمات ارائه‌دهندگان و مشاورین، با یکدیگر تعامل و همکاری نداشته باشند. نمیتوان به داشتن محصولات فناورانه امیدوار بود.
وی افزود: برگزاری رویدادهای استارتاپی در کشور عمر طولانی دارد اما حلقه مفقوده این رویداد ها، بازار و فروش ایده است که بخش بزرگی از مشکلات به سرمایه برمیگردد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس ادامه داد: قوانین بسیار خوبی در کشور برای ثبت مالکیت معنوی ایده ها شکل گرفته است، که استفاده از این ظرفیت ها و قانون جهش تولید دانش بنیان می‌تواند به تیم های فناور کمک کند.

عظیمی در ادامه با اشاره به برگزاری این رویداد افزود: ایده های بسیار خوبی در رویداد امروز مطرح شد که شرکت شهرکهای صنعتی نیز حمایت لازم را از این تیم ها انجام خواهد داد.
وی افزود: در بخش به همرسانی صاحبان ایده با واحد های صنعتی و تولیدی نیز که یکی از حلقه های مفقوده در این بخش است این شرکت از ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد تا زمینه رشد و توسعه پایدار صنایع فراهم شود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×