» آرشیو » از مسابقه ملوان_استقلال خوزستان چه خبر؟
آرشیو - ورزشی
کد خبر:15324 | ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۰

از مسابقه ملوان_استقلال خوزستان چه خبر؟

پرتو جنوب

محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

جمعه ۱۹ آبان و راس ساعت ۱۵، در هفته دهم لیگ برتر، قراره استقلال خوزستان به مصاف ملوانی بره که در زمین خودش بازی می‌کنه و این فصل خودشو در حد یه مدعی نشون داده و گویا قصد داره خاطرات چند دهه پیش و اون تیم رویایی رو مجددا تکرار کنه.

آبی های خوزستان که این فصل علیرغم بازی های خوب و تاکتیکی نتونستن نتایج خوبی بگیرن و از ۹ بازی با ۳ مساوی، ۶ باخت، ۱۰ گل خورده و تنها ۴ گل زده در رتبه شانزدهم جدول هستن، همچنان مشکل گلزنی رو علیرغم خلق موقعیت های فراوان احساس می‌کنن که دلیل اصلیش نداشتن مهاجمین تمام عیار و گلزن هست.

این تیم که از کادر و بازیکنان عمدتا بومی سود می بره و بعد از سال ها به لیگ برتر برگشته، الان دیگه به آمادگی بدنی و تاکتیکی قابل قبولی رسیده و انتظار می‌ره بتونه ملوانی ها رو در انزلی از پیش روی برداره تا ضمن سروسامان دادن به وضعیتش در جدول، یه بازگشت خوب به لیگ هم داشته باشه.

استقلال خوزستان تنها تیم بدون برد این فصل، یه مشکل اساسی داره که اگر اونو برطرف کنه، می‌تونه برنده این بازی خارج از خانه باشه. بله درست حدس زدید گل خوردن در دقایق پایانی در اکثر مسابقات این فصلش سبب شده امتیازات حساسی رو از دست بده. ناگفته نمونه که یکی از تیم هایی که این فصل از داوری خیلی متضرر شده، همین تیمه.

البته شاگردان پورموسوی که معمولا با سیستم ۴۴۲ و گاها با سیستم ۳۵۲ بازی میکنن، باید سعی کنن موقعیت های خوبی که ایجاد می کنند رو مقابل ملوان از دست ندن، چرا که ممکنه کار از کار بگذره و تیم میزبان که از بازیکنان خوبی همچون مسعود زایرکاظمینی، رضا جعفری ۶ گله و ابوذر صفرزاده گل ساز سود می بره، نسخه این تیم رو در انزلی بپیچه. باید یادمون نره که ملوان پرگل ترین برد خانگی این فصل رو هم مقابل دیگر نماینده استانمون یعنی فولاد با نتیجه ۴ بر ۰ داشته که می‌تونه زنگ خطری برای خط دفاعی استقلال خوزستان باشه.

آمار نشون میده که این تیم که در رده سوم جدول جا خوش کرده، با ۷ گل خورده و ۱۳ گل زده جزو بهترین خطوط دفاعی و حمله لیگ هم هست و این کار رو سخت تر هم می‌کنه. نماینده خوزستان بعد از باخت های متوالی و سپس کسب دو تساوی، شرایط نسبتا خوبی از نظر روحی داره و ملوانی ها به جز دو باخت ابتدایی فصل، یکی در میون با برد و تساوی بازی هاشون رو پشت سر گذاشتن. بردن تراکتور مدعی در هفته هفتم، تساوی مقابل پرسپولیس بهترین تیم یک دهه اخیر کشور و تساوی مقابل گل گهر در سیرجان نشانگر توانایی و عزم جزم شاگردان تارتار داره.

یکی از محاسن استقلال خوزستان که پورموسوی می‌تونه روی اون سرمایه گذاری کنه، استفاده از بازیکنان جوانی همچون کاظمی، محکم کار و طاهری نژاد در کنار بازیکنان باتجربه ای همچون طیبی، ساکی، زهیوی و کعبی هست. ضمن اینکه می‌تونه روی حرکات زیبا و نفوذ های پا به توپ جواد آقایی هم خلق موقعیت داشته باشه.

امیدواریم نماینده شایسته خوزستان که علیرغم گرفتن نتایج ضعیف، هنوز به بحران نرفته و داره توی بازی کار های فنی و کیفیت های خوبی از خودش نشون میده، بالاخره طلسم رو بشکنه و با کسب اولین پیروزیش، با دست پر از کنار دریای خزر به دیار کارون برگرده. بایست منتظر سوت آغاز بازی باشیم تا ببینیم پورموسوی چه راهکار هایی برای غلبه بر قوی سپید انزلی داره و آیا می‌تونه این تیم رو در تالاب انزلی زمین گیر کنه یا نه.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×