» آرشیو » معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: جامعه دانشگاهی برای مواجهه با پدیده های اجتماعی به میدان بیاید
آرشیو - خبر فوری
کد خبر:14397 | ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس: جامعه دانشگاهی برای مواجهه با پدیده های اجتماعی به میدان بیاید

پرتو جنوب

اسماعیل قزل سفلی گفت: امروز مشارکت اجتماعی در فضاهای سنتی بسیار کمرنگ شده و در تغییرات اجتماعی ایجاد شده حتی در حوزه شناختی و تاثیری که این تغییرات روی جوانان و نوجوانان ما می گذارد، علم نیز عقب مانده است که باید جامعه دانشگاهی به میدان بیاید.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی استاندار فارس در آیین تودیع و معارفه سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس افزود: سفر رئیس جمهور به فارس و شیراز را می توان یکی از به یادماندنی ترین سفرها در نظم، محتوا و استقبال دانست.
وی ادامه داد: مردم قدرشناس استان فارس در جریان این سفر وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و الان نوبت مسئولان است که تمام توان خود را در جهت اجرایی کردن مصوبات این سفر که به لحاظ ریالی سه و نیم برابر سفر اول بود به کار گیرند تا کام مردم شیرین تر شود.
او اظهار کرد: این حضور پیام های امید بخش فراوانی دارد و باید قدر این مردم را دانست و امیدواریم این حماسه آفرینی و حضور پرشور برای مردم برکات بسیار به دنبال داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به فعالیت ها و وظایف حوزه امور اجتماعی استانداری گفت: این مجموعه باید تمام دستگاه های فرهنگی و اجتماعی را کنار هم بیاورد و فضا را برای انجام فعالیت های اثر بخش اجتماعی مهیا کند.

قزل سفلی ، ضمن تاکید بر لزوم تمرکز بیشتر در حوزه اجتماعی افزود: در مباحث اجتماعی ما یک چارچوبی را آغاز کرده ایم و اولویت هایی را در این حوزه دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد مشارکت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله این اولویت ها است که با جدیت دنبال خواهد شد.
او اظهار کرد: امروز مشارکت اجتماعی در فضاهای سنتی بسیار کمرنگ شده و در تغییرات اجتماعی ایجاد شده حتی در حوزه شناختی و تاثیری که این تغییرات روی جوانان و نوجوانان ما می گذارد، علم نیز عقب مانده است که باید جامعه دانشگاهی به میدان بیاید و به لحاظ دانشی برای نحوه مواجهه علمی با پدیده های اجتماعی کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: معتقدیم بدون حضور و مشارکت مردم کارها پیش نخواهد رفت و در همه حوادث این مردم بودند که کار را به نفع انقلاب تمام کردند.

قزل سفلی افزود: امروز مبارزه با آسیب های اجتماعی به عنوان یک بلای خانمان سوز بدون مشارکت و حضور مردم ممکن نیست و دستگاه ها بدون حضور و مشارکت مردم موفق نخواهند بود.
وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی اگر به این اولویت ها بپرداریم و سایر برنامه های حوزه اجتماعی را ذیل این سه حوزه پیش ببریم می توانیم در حوزه سرمایه سازی اجتماعی گام برداریم.
او افزود: سرمایه اجتماعی بزرگترین پشتوانه انقلاب است و نظام اسلامی امروز از این سرمایه برخوردار است.

در این مراسم مهدی مومن زاده به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس معرفی و از تلاش های مصطفی مشفقیان تقدیر شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×