» شهرستان » اضافه شدن یک رشتۀ تحصیلی دیگر به دانشگاه سلمان فارسی کازرون
شهرستان
کد خبر:24342 | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲

اضافه شدن یک رشتۀ تحصیلی دیگر به دانشگاه سلمان فارسی کازرون

پرتو جنوب

به دنبال تصویب شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، کارشناسی ارشد ناپیوسته آموزش زبان انگلیسی، به جمع رشته‌مقطع‌های تحصیلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اعلام این خبر، ضمن قدردانی از تلاش‌های تمامی مسئولان و اعضاء هیئت علمی که در ادوار کاری دانشگاه برای توسعۀ علمی آن و تحقق این موضوع قدم برداشته‌اند، گروه آموزش زبان انگلیسی این دانشگاه را یکی از توانمندترین گروه‌های علمی برشمرد که با حضور اعضاء هیئت علمی فعال که دارای سوابق برجستۀ آموزشی و پژوهشی هستند، به عنوان یکی از برجسته‌ترین ارکان علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون محسوب می‌شود.
وی همچنین خاطر نشان نمود: براساس اعلام رسمی شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، از شروع سال تحصیلی جدید، دانشگاه سلمان فارسی کازرون در رشتۀ آموزش زبان انگلیسی و در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، دانشجویان را در قالب روزانه پذیرش خواهد نمود. براین اساس تعداد رشته‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به چهار رشته افزایش یافت.
دکتر فارسی‌نژاد در ادامه با اشاره به چشم‌اندازهای کاری در نظر گرفته شده برای دانشگاه سلمان فارسی کازرون، افزود: در تلاش هستیم تا متناسب با سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در چارچوب اسناد بالادستی و براساس توانمندی‌های مطلوب موجود در دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ظرفیت‌ها و نیازهای جامعه، همچنان در مسیر توسعۀ خدمات علمی و پژوهشی دانشگاه قدم برداریم. آغاز به کار چند مرکز نوآوری جدید از جمله مراکز «هوش مصنوعی»، «مشاوره آمار، داده‌کاوی و علم داده» و «نوآوری انرژی» در کنار فعالیت‌های علمی دیگری که در این دانشگاه در حال دنبال شدن هستند، از جمله گام‌های محقق شده در این مسیر بوده‌اند.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین یادآور شد: در کنار تلاش برای توسعۀ علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، برنامه‌ریزی‌های مختلفی را برای توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهیان نیز دنبال کرده‌ایم. از جملۀ آنها می‌توان به حل مشکل خوابگاه دختران با گنجایشی بیش از سطح تقاضای موجود، تسهیل شرایط برای تکمیل خوابگاه خیّرساز، برخورداری دانشجویان پسر از خوابگاه ملکی، افزایش تجهیزات خوابگاهی، بهبود خدمات سلف سرویس و… اشاره کرد.
گفتنی است دانشگاه سلمان فارسی کازرون تاکنون دارای شانزده رشته مقطع تحصیلی در گرایش‌های مختلف بوده که اکنون و با اضافه شدن کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، این تعداد به هفده رشته مقطع تحصیلی رسیده است. زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری، روانشناسی، زبان و ادبیات فارسی در دو گرایش «محض» و «نگارش و ویرایش» در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های آموزش زبان انگلیسی، شهرسازی، روانشناسی، علوم کامپیوتر، زبان و ادبیات فارسی و… در مقطع کارشناسی، از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که همه ساله در این دانشگاه دانشجویان را پذیرش می‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×