» شهرستان » اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پروژه‌ها شهرداری منطقه شش را مورد نقد و بررسی قرار دارند
شهرستان
کد خبر:25950 | ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶

اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پروژه‌ها شهرداری منطقه شش را مورد نقد و بررسی قرار دارند

پرتو جنوب

اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پروژه‌ها شهرداری منطقه شش را مورد نقد و بررسی قرار دارند

. پروژه پل زندگی (پل طبیعت) یکی از مهمترین طرح‌های فرامنطقه‌ای این محور مهم از کلان‌شهر شیراز است که مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

تمرکز شهرداری منطقه ۶ بر صیانت از باغ‌ها

عضو کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز صیانت از باغ‌ها را به‌عنوان یکی از مهمترین مأموریت‌های این کمیسیون عنوان کرد. محمود صفایی با تأکید بر اقدامات ماندگار در حوزه فضای سبز گفت: بیشترین وسعت باغ‌های قصرالدشت در سطح منطقه شش قرار دارد و رویکرد کمیسیون عمران بر حفظ و توسعه درختان استوار است. به گفته این مقام مسئول عملیات کاشت و توسعه درختان ثمر‌دار یکی از تأکیدات کمیسیون برای سبز ماندن شهر شیراز است. عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: ماندگاری اقدامات شهرداری در محیط‌های شهری با هدف حفظ ماهیت شیراز به‌عنوان پایتخت محیط‌زیست آسیا از دیگر رویکردهای کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل و ترافیک شورا است. صفایی با بیان اینکه یکی از خواست‌های مردم از مسئولان و مدیران شهر شیراز، احیا و توسعه باغ‌های قصرالدشت است یادآور شد: با افزایش جمعیت آپارتمان‌نشینی، توسعه فضاهای سبز شهری یکی از راهکارهای افزایش آسایش و نشاط شهروندان است.

او درباره موضوع مسجد محوری به‌عنوان دومین دستور کار این جلسه گفت: در بودجه سنواتی شهرداری اعتبارات مناسبی برای بهسازی، ایمنی و احیا مساجد و حسینیه‌ها در نظر گرفته شده است. عضو شورای شهر شیراز اظهار امیدواری کرد و گفت: با اعتبارات تخصیص داده شده شاهد فضای مناسب و تحول مطلوب در شکل ظاهری مساجد و حسینیه‌ها باشیم. صفایی درباره نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به‌عنوان دیگر دستور کار این جلسه گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر شیراز از نظر سن مفید و نوسازی، رتبه نخست را در بین کلان‌شهرها دارد که نشان از خدمات مناسب در این حوزه دارد. عضو کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورا، همچنین از اضافه شدن میدل‌باس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خبر داد و گفت: با چاره‌اندیشی صورت گرفته برای رفع چالش پول خورد کرایه تاکسی بین مسافر و راننده، سیستم‌های پرداخت الکترونیک تاکسی نصب می‌گردد. صفایی همچنین درباره پروژه احداث پل زندگی به‌عنوان یکی از پروژه‌ها که در سطح منطقه شش اجرا خواهد شد گفت: یکی از زیر‌ساخت‌های انجام این پروژه انجام عملیات لوله‌گذاری ابهای سطحی در کوچه ۴۸ قصرالدشت است که شهرداری منطقه پیگیر انجام این پروژه است، همچنین مراحل طراحی این پروژه در‌حال انجام است.

*توسعه و پاسداشت فضای سبز

شهردار منطقه شش شیراز از تلاش برای ارتقا کیفیت زندگی شهروندان خبر داد. مسعود قادری اردکانی با بیان اینکه بودجه عمرانی شهرداری منطقه شش در سال جاری ۳۱۳ میلیارد تومان است، اظهار داشت: این بودجه شامل ۶۱ پروژه ریز‌و‌درشت می شود، که با بهره‌برداری از آنها شاهد تحولات چشم‌گیری در سطح منطقه خواهیم بود. وی با تشریح برخی از این پروژه‌ها افزود: یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های منطقه ۶ مربوط به تعریض محور دکتر شریعتی و عقب‌نشینی‌های تجاری‌های مقابل مسجد شهید دستغیب است که در دستور کار قرار دارد.

شهردارمنطقه شش شیراز در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: مسیر دوچرخه کوهستان حد‌فاصل منصورآباد جوادیه تا ارتفاعات شیراز در دروازه قرآن ادامه خواهد داشت. قادری با ‌اشاره به بحث سازه آبی منصورآباد و اثر‌گذاری آن گفت: این سازه آب باغ‌های قصرالدشت از شمال نهراعظم را به جنوب آن متصل می‌کرد و به‌دلیل وجهه تاریخی آن، هماهنگی لازم با میراث فرهنگی صورت می‌پذیرد.

*توسعه فضای سبز با احداث باغ خانواده

شهردار منطقه ۶ شیراز، باغ خانواده را یکی از پروژه‌های مهم شهرداری منطقه ۶ دانست و گفت: این باغ با مساحت ۵ هزار مترمربع در تقاطع خیابان وکلا و قدوسی در‌حال احداث است.وی بزرگراه شهید سلیمانی را ازدیگر پروژه‌های تأثیرگذار شهرداری شیراز معرفی کرد و ادامه داد: ضلع ‌جنوبی این بزرگراه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و ضلع ‌شمالی امسال افتتاح می شود. شهردار منطقه ۶ شیراز پل زندگی را یکی از شاخص ترین پروژه شهرداری منطقه شش برشمرد و خاطر‌نشان کرد: این پل از پیاده راه سلامت ضلع جنوب رودخانه خرم رود به شمال بلوار چمران متصل می‌شود که بهره‌برداری از آن به وسیله لوله‌گذاری در کوچه ۴۸ شهید چمران انجام خواهد شد. قادری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز مصوب کرده که هر منطقه یک خیابان را به‌عنوان خیابان الگو طراحی کند، اظهار داشت: بلوار شاهد به‌عنوان یک خیابان بسیار خوب در زمینه کف سازی، تاسیسات، منظر‌نگاری و فضای سبز را معرفی خواهیم کرد. وی با اشاره افتتاح کوچه باغ شهید رمضانی در سال جاری گفت: این پروژه بلوار شهید کسایی را به باغ کودکان متصل می کند.

شهردار منطقه ۶ شیراز همچنین گفت: سالن ورزشی در کوه دراک با همکاری معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز احداث می‌شود و سالن ورزشی ویژه بانوان شهرداری شیراز در باغ ارکیده در بلوار بهشت احداث خواهد شد.

*توجه به مطالبات شهروندی

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از توجه ویژه به نیازهای شهر و مطالبات شهروندان در اجرای پروژه های عمرانی خبر داد.علیرضا اسکندری افزود: منطقه شش شهردرای شیراز در نقطه ای مهم از کلانشهر واقع شده که یکی از مهمترین رسالت های آن صیانت از باغ های قصرالدشت است.او خاطرنشان کرد: در محدوده شهرداری منطقه ۶ شیراز با بافت متراکم تجاری و مسکونی روبرو هستیم و متناسب با این شرایط برنامه ریزی های لازم را در دست.ر کار قرار می دهیم.وی منطقه ۶ شهرداری شیراز را دارای بعد فرامنطقه ای ارزیابی کرد و افزود: در ردیف بودجه شهرداری منطقه ۶ ملاحظات ویژه این محدوده در نظر گرفته شده است.

*اثرگذاری پروژه‌ها رصد می‌شود

به گفته مهندس اسکندری، یکی از مظالبات مهم مردم در منطقه شش مربوط به پل طبیعت (پل زندگی) است که کمیسیون عمران نگاه ویژه ای به آن دارد.رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه اظهار داشت: به منظور اجرای مطلوب یک پروژه های عمرانی باید مولفه های زیادی را در نظر گرفت تا شاهد اثرگذاری و استقبال شهروندان باشیم.این کقام مسئول در ادامه از لوله‌گذاری کوچه ۴۸ چمران به منظور اجرای مطلوب این پروژه خبر داد و افزود: در این محور عملیات کف‌سازی و جداره‌سازی اجرا می‌شود.

*کاهش محرومیت در شهرک‌های جوادیه و پردیس

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به طرح‌های محرومیت‌زدایی در سطح منطقه اظهار کرد: دو شهرک جوادیه و پردیس از محرومیت هایی برخوردار هستند که در تلاش هستیم با انجام پروژه های اثرگذار، محرومیت‌های این شهرک‌ها را کاهش دهیم. سیده‌مریم حسینی گفت: پروژه لوله‌گذاری کانال در دو شهرک جوادیه و پردیس با اعتبار ده میلیارد تومان در‌حال انجام است که این پروژه‌ها در‌سال جاری شتاب بیشتری خواهد گرفت. وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مرمت و بهسازی پارک‌ها در سطح منطقه مورد‌توجه قرار گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم تا بوستان‌ها شرایط بهتری برای حضور مردم پیدا کنند. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث باغ خانواده در

سه راه قدوسی با اعتبار ده میلیارد تومان اجرایی می‌گردد، اظهار‌کرد: مرمت و بهسازی دیگر باغات خانواده در سطح منطقه ۶ شهرداری شیراز مورد توجه قرار دارد.

*بازآفرینی محلات با رویکرد محرومیت‌زدایی

حسینی گفت: تملک و تعریض بلوار شریعتی در منطقه مسجد دستغیب در‌حال اجرا است و همچنین تملکاتی به‌صورت پراکنده در سطح منطقه در‌حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود این تملکات با سرعت بیشتری در سال جاری اجرا گردد. وی با اشاره به ایجاد گذرهای‌پیاده راهی در کوچه باغات قصرالدشت، افزود: بازسازی و بازآفرینی کوچه شهید رمضانی در باغات قصرالدشت در دستور کار قرار گرفته است تا شهروندان بهره بهتری از این گذر داشته باشند. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بهسازی و مرمت فضاهای ورزشی مورد توجه قرار دارد، گفت: بازسازی سالن ورزشی ارکیده با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در‌حال اجرا است تا به مکانی بهتر از گذشته برای ورزش شهروندان تبدیل شود. حسینی با اشاره به وجود مجتمع‌های بزرگ در این منطقه و آپارتمانی بودن منطقه، گفت: با توجه به این موضوع، احداث و ایجاد فضاهای تفریحی و پیاده راهی، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، بنابراین از کوچکترین فضا جهت احداث فضاهای تفریحی بهره می بریم. وی با اشاره به وجود مسیرهای دوچرخه‌سواری در سطح منطقه افزود: در تلاش هستیم تا در کنار مسیرهای دوچرخه‌سواری، مسیرهای پیاده‌راهی خاکی نیز ایجاد نماییم. حسینی با اشاره به تردد بالا خودروها در شهرک پردیس افزود: اصلاح طرح هندسی در ورودی و خروجی شهرک پردیس در‌ حال اجراست.

*اختصاص اعتبار برای پروژه‌های تملکی

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از اجرای پروژه‌های متنوع در سطح شهرداری منطقه ۶ شیراز خبر داد. محمد امین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در محدوده شهرداری منطقه ۶ پروژه‌های پیاده راه‌سازی با توجه به نیاز مبرمی که دیده می‌شد به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارند. وی تصریح کرد: برخی پیاده راه‌ها در گروه یک باغات قصرالدشت قرار دارند که اجرای آنها موجب افزایش سرانه تفریحی و گردشگری می‌شود و در بودجه امسال نیز اعتباری برای آن دیده شده است. وی تصریح کرد: گروه دیگری از پروژه‌ها مربوط به حوزه عمرانی است که در صدر آنها اَبَر پروژه بزرگراه آیت‌الله حائری از سمت شرق به غرب قرار دارد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته این مقام مسئول اجرای فضای سبز و پیاده‌رو آن به‌عهده شهرداری منطقه ۶ شیراز است.

* اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه تملک

امین گفت: در سطح منطقه شش دو پروژه تملکی بزرگ در محور معالی‌آباد و زیر‌گذر قصرالدشت قرار دارد که حجم اعتباری زیادی را می‌طلبد. معاون شهردار شیراز در حوزه عمرانی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مسیر زندگی است که از کوچه ۴۸ چمران آغاز و در مسیر آن چندین پروژه از‌جمله پل زندگی و چندین کیلومتر پیاده راه اجرا می‌شود. امین گفت: این پروژه از ۴۸ چمران شروع و در ادامه با پل زندگی به آن‌سو مرتبط شده و به باغات منصور‌آباد و پشت‌مُله متصل میشود، طول مسیر این پروژه با توجه به اینکه هنوز طراحی آن نهایی نشده مشخص نیست و شامل پیاده رو‌سازی، کف‌سازی، بدنه‌سازی و نورپردازی است که بخشی از آن از کوچه ۴۸چمران آغاز شده اما هنوز مراحل اجرای آن آغاز نشده است.

خبرنگار : مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×