» ورزشی » افزایش سرانه ورزش های همگانی نابینایان در سال ۱۴۰۲
ورزشی
کد خبر:22029 | ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۴

افزایش سرانه ورزش های همگانی نابینایان در سال ۱۴۰۲

پرتو جنوب

سرانه ورزش های همگانی نابینایان در سال ۱۴۰۲ از افزایش برخوردار بود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس؛ محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: به طور کلی، خانواده ها نقش مهمی در ارائه محبت، مراقبت و حمایت از عزیزان نابینا یا کم بینا و اطمینان از دسترسی آنها به منابع و فرصت های لازم دارند.

رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس، مهیا کردن شرایط حضور و تسهیل تردد را امری مهم دانست و گفت: به دلیل نداشتن قوه دیداری رفت و آمد برای آنها سخت است به همین علت سرویس ایاب و ذهاب را مهیا کردیم تا نابینایان به راحتی ازمنزل تا سالن ورزشی تردد کنند.

محمدرضا جعفری افزود: در سال های اخیر در استان فارس شش رشته ورزشی گلبال، شطرنج، دومیدانی، پاورلیفتینگ، بولینگ و جودو فعال بود و حائز رتبه های کشوری و آسیایی و جهانی شدند.

وی ادامه داد: توسعه ورزش همگانی یکی از برنامه های کلان ورزشی کشور است و نگاه مقام معظم رهبری مدظله العالی و دیگر مسئولین توجه ویژه به این مهم است که ورزش ارزان و در دسترس در اختیار عموم مردم باشد تا در دور ترین نقاط و نزدیک ترین نقاط بتوانند ورزش همگانی را در راستای توسعه سرانه ورزش و سلامتی انجام دهند.

او با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، اظهارکرد: مسابقات ورزشی، آیتم های آمادگی جسمانی، پویش و… را در سه نوبت برگزار کردیم تا در این ایام فعالیت های ورزشی و فرهنگ ساز به طور کامل انجام گردد.
رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان فارس گفت: نیمه دوم کار ورزش همگانی کمک به استعدادیابی ورزشی افراد دارای معلولیت بینایی است.
او گفت : در سال ۱۴۰۲ با توسعه ورزش همگانی به پارک ها سرانه ورزش از ۲۰۰ نفر به حدود ۱۲۰۰ نفر ورزشکار فعال رسیده که در برنامه های هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس حضور داشتند.

وی دررابطه با گسترش ورزش دربین نابینایان وکم بینایان گفت: ابتدا باید ایجاد اشتیاق و انگیزه کافی برای این امر ایجاد گردد و این مهم، نیازمند جلب نظر و اعتماد خانواده ها هستیم.

جعفری مهیا کردن شرایط حضور و تسهیل تردد را امری مهم دانست و گفت: به دلیل نداشتن قوه دیداری رفت و آمد برای آنها سخت است ؛ اما این امر هزینه زیادی را به خانواده تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ضمن تعامل خوبی که با هیات ورزش های همگانی استان فارس داریم انجام ورزش روزانه مستمر در پارک های سطح شهر شیراز و بعضی شهرستان ها گام مهم و بلندی بود که برای اولین بار در کشور برای توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس برداشته شد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و در کنار پتانسیل خیرین ورزشی بخشی مهم دیگری بود که در سال ۱۴۰۲ به آن پرداخته شد.
برگذاری۴۵ برنامه های ورزشی و فرهنگی ساخت ۷۵ تولید محتوای مجازی و ۶۰ پوستر مناسبتی نیز از دیگر اقدامات انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس در سال ۱۴۰۲ بود که بیانگر اهتمام انجمن برای توسعه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ورزشی در بین نابیایان و کم بینایان استان فارس بود .
جعفری گفت: برنامه های انجمن ورزش های همگانی استان فارس در سال ۱۴۰۳ در حال تدوین است که بصورت مکتوب به اداره کل ورزش و جوانان فارس و فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان اعلام خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×