» آرشیو » برگزاری اولین همایش ملی “زن، جامعه، امنیت” در شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:2396 | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲

برگزاری اولین همایش ملی “زن، جامعه، امنیت” در شیراز

پرتو جنوب

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: همایش ملی «زن، جامعه، امنیت» به میزبانی این مجمع در روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، سیروس سجادیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این همایش با توجه به مورد هجمه قرار دادن ارزش‌های دینی و عفت عمومی در جامعه و مقابله و مبارزه علنی و سازمان یافته توسط دشمنان اسلام و انقلاب علیه زنان مسلمان و پاک دامن ایران اسلامی به منظور تبیین مقام و شخصیت زن مسلمان ایرانی برگزار می‌شود.

او هدف از برگزاری این همایش را روشنگری و مقابله با دسیسه‌ها و تحریفات دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، سکولارهای غربگرا، معاندین انقلاب اسلامی، مخالفین اسلام ناب محمدی و اپوزیسیون دشمنان، معاندین و مخالفین ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی نسبت به زنان ایرانی اعلام کرد.

سجادیان با بیان اینکه مقالاتی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: محورهای این همایش شامل تبیین مقام زن در جمهوری اسلامی، نقش زن ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، پزشکی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و نقش زن در تولید امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، عمومی و امنیت پایدار و همچنین حقوق زن در نظام حقوقی جمهوری اسلامی می باشد.

او خاطرنشان کرد: در این همایش از بانوان موفق و تاثیرگذار در زمینه‌های مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری و سایر موارد در ابعاد و اقشار مختلف جامعه دعوت شده تا ضمن گردهمایی این بانوان، زمینه معرفی زنان موفق به جامعه بیش از پیش فراهم شود.

سجادیان با اشاره به اینکه تبیین حقوق زن در جمهوری اسلامی و نقش زن در امنیت فردی، خانوادگی، اجتماعی و عمومی در همایش، مورد تبادل نظر قرار می گیرد خاطرنشان کرد: ماحصل این همایش بعنوان دستاوردهای زنان ایرانی در تولید امنیت و موفقیت فردی و اجتماعی به مخالفان دیدگاه های زن موفق ایرانی و مسلمان منعکس می‌شود.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر فارس زمان برگزاری همایش را پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: این همایش با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از بانوان نخبه، تاثیرگذار و فعال در حوزه‌های «اجتماعی، فرهنگی، قضایی، سیاسی، اقتصادی، سلامت، علم و فن آوری، زیست محیطی، حقوقی، علوم پزشکی، امنیتی، انتظامی و تعدادی از همسران، و مادران شهدای عزیز دفاع مقدس، امنیت، مدافعین حرم، امر به معروف و نهی از منکر، سلامت و همچنین دختران و همسران جانبازان، آزادگان، ایثارگران، رزمندگان و جهادگران» و تعدادی از مدیران و کارگزاران، برگزار می‌شود.

سجادیان سخنران اصلی این همایش را دکتر مصطفی ایزدی، رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور اعلام کرد و گفت: در این همایش از برگزیدگان ارسال مقالات در ۴ محور شخصیت زن، فعالیت زنان، حقوق و امنیت زن تقدیر خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، ماموریت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر را تحقق اصل هشتم قانون اساسی عنوان کرد و گفت: براساس اصل هشتم قانون اساسی مردم می توانند نسبت به دولت، همچنین مردم نسبت به مردم و دولت نسبت به مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند.

سجادیان ادامه داد: منظور از دولت اجزای حاکمیت است که شامل قوای سه گانه نیروهای مسلح و دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر نام است، می‌شود.

او که ریاست مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در فارس را برعهده دارد، گفت: این مجمع تحت عنوان سازمان مردم نهاد مجوز فعالیت را از وزارت کشور دریافت کرده و ریاست آن در تهران برعهده دکتر ایزدی است.

سجادیان با بیان اینکه این مجمع دارای ساختار و تشکیلاتی تحت معاونت «مردم به مردم »،«مردم به دولت» و «دولت به مردم» است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه زیست محیطی، اجتماعی، امنیتی، سیاسی علم و فناوری و … در قالب کار فرهنگی و بر اساس قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر عملیاتی می‌شود.

خبرنگار : مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×