» سیاسی » امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
سیاسی
کد خبر:23671 | ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸

امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند

پرتو جنوب

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اینکه امسال اولویت بودجه‌ای دولت، پرداخت‌های عمرانی است، گفت: امسال۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، داوود منظور امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: پاره ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد و امیدوارم بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود تا در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه در حوزه دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اعتبارات آموزش عالی بیش از بودجه عمومی رشد داشته است. دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد رشد و دانشگاه‌های متوسط ۳۰ درصد رشد در اعتبارات خواهند داشت. ما برای مرزهای دانش فناوری به ویژه میکروالکترونیک و هوش مصنوعی یک ردیف اعتباری هفت همتی پیش‌بینی کردیم تا با توجه به رشد هوش مصنوعی و میکروالکترونیک در جهان، شاهد شکوفایی و فعالیت گسترده کشور در این حوزه باشیم.

منظور ادامه داد: در آموزش و پرورش ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد. در حوزه‌های زیربنایی شاهد افتتاح طرح‌های زیادی خواهیم بود که در سال های گذشته شروع و در دو سال گذشته اعتبارات‌شان تقویت شده است. تعیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها برای تک تک دستگاه‌ها را انجام دادیم تا فرآیندهایی که مشارکت مردمی در اقتصاد را بیشتر می‌کند توسعه دهیم.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×