» آرشیو » مشاورین املاکی که پلمب را بشکنند با برخورد قضایی روبرو می شوند
آرشیو - شهرستان
کد خبر:8675 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲

مشاورین املاکی که پلمب را بشکنند با برخورد قضایی روبرو می شوند

پرتو جنوب

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در راستای نظارت و کنترل بازار املاک و مستغلات، مشاورین املاک متخلفی که پلمب می شوند، اگر بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به ابطال پلمب کنند، با برخورد قاطع قضایی روبرو میشوند.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، محمود رضا طالبان، در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان فارس که به ریاست استاندار برگزار شد، افزود: تا کنون ۱۱۹۲ گشت بازرسی با هماهنگی و حضور فرمانداری ، اتاق اصناف، اتحادیه املاک، تعزیرات حکومتی و ÷لیس اماکن انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این بازرسی ها، ۱۵۸ مشاور املاک پلمب شده و میزان ۱۵۰میلیارد ریال جرایم تعزیرات اخذ شده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان فارس اذهان داشت: عمده تخلفات مشاورین املاک در این بازرسی ها، نداشتن پروانه کسب، گرفتن کمیسیون اضافی و نگرفتن کد رهگیری عنوان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: بازرسی ها و برخوردها با مشاورین املاک باید اثرگذار و هدفمند باشد تا از سوداگری در این بازار جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه مصوباتی به تصویب رسید از جمله پیگیری مالیات بر خانه های خالی که توسط راه و شهرسازی شناسایی شده و اداره کل امور مالیاتی با تمام قوا و جدیت باید مالیات آن را اخذ کند.

همچنین در این جلسه مصوب شد، علاوه بر سیر مراحل قانونی که مشاورین املاک برای رفع پلمب طی می کنند، مجوزات لازم از شهرداری نیز باید اخذ و ارائه دهند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×