» آرشیو » امکان یخ‌زدگی تأسیسات کنتور و لوله‌های آب در شب‌های سرد زمستان
آرشیو - شهرستان
کد خبر:17318 | ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲

امکان یخ‌زدگی تأسیسات کنتور و لوله‌های آب در شب‌های سرد زمستان

پرتو جنوب

 مدیر روابط عمومی آبفا شیراز گفت: در شب‌های سرد زمستان امکان یخ‌زدگی تأسیسات کنتور و لوله‌های آب وجود دارد.

به گزارش پرتو جنوب، محمدامین آبادیان مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: در فصول سرد سال، می‌توان با عایق‌بندی لوله و شیرآلات آب، امکان بروز حوادث ناشی از سرما و یخ‌زدگی را کاهش داد.

 محمدامین آبادیان اظهار داشت: کلانشهر شیراز خوش آب و هواست و زمستانش هم گاهی بوی بهار می دهد اما در شب‌های سرد زمستان امکان یخ‌زدگی تأسیسات کنتور و لوله‌های آب وجود دارد که با رعایت مواردی از سوی شهروندان به‌ راحتی قابل‌ پیشگیری است.

 وی با توجه به‌ احتمال ادامه روند سرما و یخبندان به نگهداری بهینه از کنتورهای آب ولوله‌ها اشاره کرد و گفت: عایق کردن لوله‌های با پشم‌شیشه، عایق‌بندی دور کنتور به‌وسیله گونی و قرار دادن کیسه‌ خاک‌اره در محفظه کنتور از راهکارهای جلوگیری از یخ‌زدگی است.

بیشتر بخوانید:

آبفا شیراز موفق به کسب رتبه برتر در زمینه استقرار سیستم اطلاعات مکانی (GIS) شد

 آبادیان تصریح کرد: همشهریانی که انشعاب و کنتور آب آن‌ها دچار یخ‌زدگی شده به‌هیچ‌وجه از آب داغ به‌طور مستقیم برای رفع یخ‌زدایی استفاده نکنند زیرا موجب ترکیدگی لوله و کنتور خواهد شد.

 وی تأکید کرد: در چنین مواقعی از وسایل گرمایشی و حرارتی جهت رفع مشکل استفاده نمایند.

 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اضافه کرد: بدون شک با رعایت نکات ایمنی توسط مشترکان می‌توان از خسارت ناشی از یخبندان به تأسیسات آب به‌طور چشمگیری جلوگیری کرد.

 این مقام مسئول اعلام کرد: مرکز ارتباط با مشتریان ۱۲۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعزام گروه های عملیاتی است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×