» حوادث » انفجار منزل ۲ طبقه در شیراز با چندین کشته و مصدوم
حوادث
کد خبر:22872 | ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۹

انفجار منزل ۲ طبقه در شیراز با چندین کشته و مصدوم

پرتو جنوب

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت:  انفجار لحظه ای درون منزل ۲ طبقه در شیراز یک فوتی و ۳ مصدوم به همراه داشت.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، هادی عیدی پور از انفجار لحظه ای درون منزل دوطبقه خبر داد و درباره جزئیات این حادثه گفت: صبح امروز مورخ ۱۶ فروردین ماه در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام خبر انفجار توام با آتش سوزی درخیابان صاحب الامری، تیم های عملیاتی ایستگاه ۲۰ و ۴ و ۱۴ به همراه ۴ دستگاه خودرو اطفایی و ۱۳ نفر آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.
این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد موج انفجار درون منزل دوطبقه منجر به تخریب دیوارها گردیده بود و تیم های عملیاتی ضمن ایمن سازی اولیه و قطع گاز و برق ساختمان همزمان از طبقات این ساختمان و ساختمان های مجاور بازدید و اقدامات لازم را در خصوص ریزش احتمالی دیوار و نمای ساختمان انجام دادند و محل به طور کامل ایمن گردید.

عیدی پور عنوان کرد: متاسفانه یک نفر از ساکنین منزل فوت و ۳ نفر به شدت مصدوم شده بودند که توسط نیروهای عملیاتی از منزل خارج و تحویل عوامل اورژانس گردید.

علت دقیق این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی می باشد.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه، از زبان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون درمان دانشگاه که از دقایق ابتدایی وقوع این حادثه در فوریت های جراحی شهید رجایی از نزدیک روند ارایه خدمات درمانی به این مصدومان را بررسی می کند، در این باره گفت: این حادثه امروز پنجشنبه، شانزدهم فروردین ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح در شهر شیراز رخ داد.

دکتر «مهرداد شریفی» افزود: متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

به گفته دکتر شریفی، پس از وقوع این حادثه بلافاصله پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و مصدومان به بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی منتقل شدند.

او ادامه داد: با حضور اساتید، متخصصان رشته های مختلف پزشکی و آمادگی سایر کادر درمان، ارایه خدمات درمانی به مصدومان به سرعت آغاز شده و در حال انجام است‌.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: متاسفانه دو تن از مصدومان به علت شدت حادثه و جراحت وارده در وضعیت بحرانی قرار داشته و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×