» آرشیو » فرمانده انتظامی فارس خبر داد: انهدام ۸ باند سرقت در فارس
آرشیو - حوادث
کد خبر:8534 | ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۱

فرمانده انتظامی فارس خبر داد: انهدام ۸ باند سرقت در فارس

پرتو جنوب

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام ۸ باند سرقت در استان و کشف ۲۴۸ فقره انواع سرقت از اعضای این باند توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب، سردار رهام بخش حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف، تحت پوشش مامورین، منزل، محموله، خودرو، قاپ زنی، اماکن، درون خودرو و احشام توسط مجرمان سابقه دار در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و انهدام ۸ باند سرقت و دستگیری ۲۱ نفر از اعضای این باندها شدند.
سردار حبیبی خاطر نشان کرد: سارقان در تحقیقات به ۲۴۸ فقره انواع سرقت (۱۰۰ فقره سرقت به عنف تحت پوشش ماموران انتظامی، ۶۰ فقره سرقت منزل، ۱۴ فقره سرقت محموله، ۷ فقره سرقت خودرو، ۱۵ فقره قاپ زنی ، ۲۲ فقره اماکن و درون خودرو و ۳۰ فقره سرقت احشام ) اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند، گفت: ارزش اموال مسروقه کشف شده از اعضای این باندها، ۴۴۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۶ تن انواع مواد مخدر در فارس

سردار حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کشفیات مواد مخدر طی ۴ ماهه اول سال جاری، اظهار داشت: طی این مدت، ۳۱ باند مواد مخدر منهدم و حدود ۱۶ تن انواع مواد مخدر کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش داشته است.
وی از دستگیری ۵ هزار و ۶۳۰ متهم در سطح استان در ارتباط با جرائم مواد مخدر خبر داد و افزود: طی بازده زمانی ۴ ماهه اول سال جاری، ۳۴۴ دستگاه خودرو و ۵۴ دستگاه موتورسیکلت حامل مواد مخدر نیز توقیف شده است.
جمع آوری ۲ هزار و ۵۲۱ معتاد متجاهر و تحویل آنان به کمپ های بازپروری و دستگیری یک هزار و ۷۹۲ خرده فروش مواد مخدر از دیگر مواردی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ۴ ماهه اول سال جاری به آن ها اشاره کرد.

انهدام ۱۰ باند کلاهبرداری اینترنتی

سردار حبیبی در خصوص اقدامات و عملکرد پلیس فتا استان فارس نیز گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری، ۱۰ باند کلاهبرداری اینترنتی، ۳ باند برداشت غیر مجاز (فیشینگ) و ۳ باند اسکیم (کپی کارت) توسط مأموران پلیس فتا منهدم شده است.
وی تصریح کرد: در این رابطه مبلغ ۶۷۰ میلیارد ریال به مالباختگان پرونده های مختلف عودت داده شده است.

انهدام ۹ باند قاچاق سلاح

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: طی ۴ ماهه اول سال جاری، ۹ باند قاچاق سلاح منهدم و ۶۰۹ متهم در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده اند.
دستگیری اعضای باند سارقان دوچرخه با ۱۰۰ فقره سرقت و همچنین شناسایی و اندام باند سارقان اماکن خصوصی و مشاعات ساختمانی با ۵۸ فقره سرقت نیز گوشه ای از اقدامات و عماکرد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز بود که سردار حبیبی آن ها را رسانه ای کرد.

هشدار پلیس به مخلان نظم و امنیت عمومی

سردار حبیبی در پایان به مخلان نظم وامنیت عمومی هشدار داد و گفت: تمام فعالیت ها و اقدامات پلیس به این دلیل است که آرامش و آسایش را به مردم هدیه دهد و مخلان نظم وامنیت عمومی بدانند که با برخورد قاطع و قانونی مأموران انتظامی مواجه خواهند شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×