» سیاسی » اهداف و برنامه‌های شبکه مردمی جبهه سامان استان فارس تشریح شد
سیاسی
کد خبر:21266 | ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲

اهداف و برنامه‌های شبکه مردمی جبهه سامان استان فارس تشریح شد

پرتو جنوب

نشست خبری جبهه سامان در راستای تشریح اهداف و برنامه‌های این شبکه مردمی در استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، سعید زحمت‌کشان، رئیس ستاد انتخاباتی این جبهه در استان فارس با بیان اینکه سامان از تشکیلات سیاسی مختلفی ایجاد شده است، اعلام کرد: جبهه مردمی سامان از احزاب مختلفی چون جمعیت رویش انقلاب اسلامی، صدای فرهنگیان ایران، جمعیت یاران انقلاب اسلامی، جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی و جمعیت معلمان و فرهنگیان ایران اسلامی بر اساس ماده ۱۰ کمیسیون احزاب تشکیل شده است که یکی از اهداف آن مشارکت در انتخابات و حمایت از نامزدهای اصلح اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت کردن در انتخابات یک فرصت ملی محسوب می‌شود، ادامه داد: این همه‌پرسی عمومی صدای مردم و صدای رای‌دهندگانی هست که با انتخاب درست خود باید سرنوشت دوره ۴ ساله مجلس را تعیین کنند‌ بنابراین شرکت در انتخابات و اعتماد آگاهانه به وکلا می‌تواند حضور افراد موثر و کارا را برای ورود به مجلس نیز تقویت کند.

رئیس ستاد انتخاباتی ملت ایران در فارس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سامان آمده است تا به پدرخواندگی پایان دهد، گفت: سیاست‌های کلی این شبکه مردمی بر پایه شایسته‌سالاری و تخصص‌گرایی تعریف شده است و صداقت و تعهد را دو اصل مهم در نظام ارزیابی جبهه سامان می‌داند.

زحمت‌کشان در رابطه با مشکلات موجود در کشور و راهکارهای پیشنهادی آن در راستای دستیابی به منافع ملی، اعلام کرد: ما با موضوعات مختلف از جمله فیلترینگ کاملا مخالف هستیم و معتقدیم این مسئله باید به صورت هوشمند البته آن هم برای موارد مستهجن و امنیت ملی بکارگیری بشود‌.

وی از پیگیری آتی این جبهه از نمایندگان منتخب در صحن علنی مجلس در رابطه با رمز‌ارزها و کاهش اعتباری پول ملی خبر داد و گفت: اولین اقدام مطالبه‌گری از طریق شبکه مردمی سامان مربوطه به حفظ و افزایش جایگاه پول ملی است تا تکلیف بانک مرکزی مشخص شود.

او اضافه کرد: همچنین حل مسئله مسکن و تحول در نظام‌ آموزشی از دیگر برنامه‌های تحولی سامان است که در مجلس دوازدهم به طور ساختارمند پیگیری خواهد شد.

رئیس ستاد ملت ایران در فارس به اهمیت تصویب قانون استیضاح نمایندگان مجلس اشاره داشت و گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تصویب قانون استیضاح نمایندگان همانطور که امکان سئوال یا استیضاح رئیس‌جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور و وزرای دولت وجود دارد برای وکلای ملت هم فراهم شود.

وی در همین رابطه تصویب این قانون را پایانی بر حاشیه امن عمر سیاسی دوره چهارساله نمایندگی دانست و گفت: این اقدام باعث می‌شود تا اگر نماینده‌ای به قول و وعده‌ها و وظایف قانونی خود عمل نکرد توسط نمایندگان ملت در خانه ملت برکنار شود تا نماینده منتخب حوزه انتخابیه به عنوان نفر جدید وارد مجلس بشود.

زحمت‌کشان در رابطه با لیست حمایتی این جبهه در انتخابات مجلس دوازدهم، اعلام کرد: ستاد انتخاباتی ملت ایران در فارس در لیست اولیه ۱۸ نماینده را مورد حمایت و نهایی کرده است اما انتشار رسمی آن بر اساس دستورالعمل شورای مرکزی این کشور منوط به امضای میثاق‌نامه و نیاز به تاییده دارد تا به طور رسمی طی نامه‌ای از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع همگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه چپ و راست در جبهه مردمی سامان جایگاهی ندارند و ملاک انتخاب افراد بر اساس اصلح‌بودن است، خاطرنشان کرد: ما از افرادی که وضعیت فکری و مالی آن‌ها مشخص نیست حتی در ثانیه‌ آخر هم که باشد عبور خواهیم کرد و اعلام می‌کنیم که بسیاری از نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت این ائتلاف به ویژه در شیراز با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و دیگر ائتلاف‌ها نیز اشتراکی نداریم.

رئیس ستاد انتخاباتی ملت ایران در فارس از اعلام موجودیت این جبهه از امروز به طور رسمی خبر داد و گفت: ستاد مرکزی جبهه سامان همزمان با این نشست در تهران طی یک کنفرانس خبری با اعلام لیست ۳۰ تهران به سرلیستی لیلا لاریجانی و حضور ۱۵ بانو در این فهرست رونمایی شد و تلاش داریم لیست نهایی حمایتی فارس و شیراز را نهایتا تا پایان امشب به رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×