» آرشیو » وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اولین سند مهندسی فرهنگی در استان فارس را رونمایی کردیم
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:13986 | ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اولین سند مهندسی فرهنگی در استان فارس را رونمایی کردیم

پرتو جنوب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه عدالت فرهنگی توجه ویژه ما این است که استعدادهای فرهنگی-هنری در شهرستان‌ها هم آموزش داده شود و هم رشد یابند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛ محمدمهدی اسماعیلی گفت: بنده توفیق داشتم در سفر استانی رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه ایشان در شهرستان ممسنی حضور داشته باشم این شهرستان دارای شرایط و استعدادهای مهمی دربخش‌های طبیعی و حوزه های فرهنگی و تمدنی است. استان فارس از قسمت های مهم تمدنی کشور است و شهرستان ممسنی هم بخش مهمی از آن میراث را دارد.

وی افزود: یک نقطه راهبردی شهرستان ممسنی نزدیکی به چند مرکز استان و سواحل جنوبی کشور است و مردمانی بسیار سخت‌کوش، ایثارگر و فداکار دارد و در این شهرستان ظرفیت های مهمی وجود دارد که می‌شود از آن‌ها استقاده کرد و می‌بایست بتوانیم در یک‌مدت کوتاه بخش مهمی از محرومیت‌ها و مشکلات این شهرستان را حل کنیم.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: در این شهرستان مشکلات فرهنگی داریم که انشالله بلافاصله مجموعه سینمایی این شهرستان تاسیس خواهد شد و مجتمع فرهنگی-هنری نیاز به تعمیرات جدی دارد که دستور آن را داده‌ایم و یک‌پلاتو خیلی خوب در حال آماده شدن است که تمام این موارد را تلاش می کنیم تا عید در بخش فرهنگی تحویل بدهیم.

اسماعیلی افزود: امروز در شهر شیراز یک پردیس سینمایی با پنج سالن نمایش افتتاح شد، و تا پایان سال ۱۷ سالن سینمایی در استان راه‌اندازی خواهد شد و تلاش می‌کنیم مجموعه فرهنگی-هنری شهرستان ممسنی هم بهسازی شود و سالن سینمایی آن دایر شود.

اسماعیلی درباره اقدامات انجام شده برای فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ما در شروع کار تعداد بسیار زیادی پروژه و طرح های نیمه کاره داشتیم که در حال حاضر که این‌گزارش را خدمت مردم ارائه می‌دهیم بخش مهمی از این زیرساخت‌ها که مطالعاتی بودند درحوزه فرهنگ‌و‌هنر یا راه‌اندازی شده‌اند یا در آستانه راه‌اندازی هستند.

وزیر فرهنگ درباره عدالت‌فرهنگی گفت: در حوزه عدالت فرهنگی توجه ویژه ما این است که استعدادهای فرهنگی-هنری در شهرستان‌ها هم آموزش داده شوند و هم رشد کنند به همین دلیل به همکارانم در استان‌ها و مدیران ستادی تکلیف کردم که در مناطق محروم حضور داشته باشند و زیرساخت‌های لازم را آماده کنند و آموزش های لازم به منابع انسانی داده شود.

وزیر فرهنگ افزود: در جشنواره کودک‌و‌نوجوان اصفهان که در آستانه مراسم اختتامیه است بخش مهمی از آثار از مناطق محروم کشور است و با تقویتی که در زیر ساخت های انجمن‌های سینمای جوان انجام دادیم تمام دفاتر انجمن سینمایی با ماموریت حضور درمناطق محروم و کمک به استعدادهای این مناطق کم‌برخوردار درحال تجهیز شدن است.

وی ادامه داد: در حوزه انجمن‌های نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی به صورت متوسط در هر استان به هریک از انجمن‌ها مبلغ یک میلیارد تومان تخصیص خواهیم داد که به مرور تا پایان سال در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی گفت: اولین سند مهندسی‌فرهنگی را در استان فارس رونمایی کردیم که انشالله بودجه مستقلی برای اجرای سند درنظر گرفته ایم که‌مبلغ سی میلیارد تومان است و این مبلغ در اختیار شورای فرهنگ عمومی استان قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ در پایان تاکید کرد: کارهای مهمی را در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شروع کردیم که با استفاده از ظرفیت‌ مساجد نهضت بازگشت به مساجد در حال رقم خوردن است و بخش مهمی از فعالیت‌ها با استفاده از آن مجموعه‌ها به سامان می‌رسد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×