» آرشیو » دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی در شیراز
آرشیو - حوادث
کد خبر:12058 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۳

دستگیری کلاهبردار ۳ میلیاردی در شیراز

پرتو جنوب

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۳۸ ساله خبر داد که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی در تشریح این ماجرا، بیان کرد: مردی ۵۰ ساله به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت پس از ثبت آگهی فروش برنج محلی به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های آگهی محور، فردی با من تماس گرفت و پس از توافق و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید جعلی بانکی نمود که پس از چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن رسید شدم؛ لذا بررسی موضوع در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.
وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم برای دریافت کالا‌های خود از قربانی‌ها، با گرفتن تاکسی‌های اینترنتی از رانندگان درخواست می‌کرده به محل قرار با شکات بروند و کالای مورد نظر را تحویل بگیرند.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان پس از اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شدند و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.
سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی استفاده می‌کردم.
این مقام سایبری با بیان اینکه متهم تا کنون از ۴ نفر حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: نیاز است شهروندان، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
وی به هموطنان توصیه کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×