» شهرستان » ایجاد کمربندی شمالی شیراز و ایمن نمودن محورهای مواصلاتی استان
شهرستان
کد خبر:23829 | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۶

ایجاد کمربندی شمالی شیراز و ایمن نمودن محورهای مواصلاتی استان

پرتو جنوب

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس تصریح کرد:

ایجاد کمربندی شمالی شیراز و ایمن نمودن محورهای مواصلاتی استان

محسن پاپری زارعی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس در ادامه برنامه سفرهای جهادی، با حضور در شهرستان خرامه، ضمن بازدید از طرح های عمرانی این شهرستان با حضور عبدالحمید سنگی معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، کرم اله رنجبر فرماندار و تعدادی از مقامات محلی، به بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خرامه پرداخت.

به گزارش پایگاه پرتوجنوب،به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، بازدید از پروژه احداث هنرستان کار و دانش صدیقه طاهره(س) که در سال ۱۳۹۶ احداث آن شروع شده و تا به امروز دارای  پیشرفت فیزیکی حدوداً ۴۵ درصد است، از مهمترین برنامه های انجام شده در سفر جهادی به شهرستان خرامه بود. با توجه به تخصیص ۱۰۰ درصدی پروژه و نیاز مبرم شهرستان به تکمیل این پروژه تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ، مقرر شد اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار توسط اداره کل نوسازی مدارس استان تا پایان اردیبهشت انجام و پروژه فعال گردد. تاریخ بازدید بعدی پروژه اواسط خردادماه سال جاری تعیین و مقرر شد اداره کل نوسازی مدارس استان تمام اقدامات لازم را جهت افتتاح پروژه تا پایان شهریورماه سال۱۴۰۳ به انجام رساند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه ی سفر به شهرستان خرامه از پروژه احداث مجتمع اداری شهرستان خرامه بازدید نمود. در جریان این بازدید، مقرر شد فرمانداری شهرستان خرامه نسبت به شناسایی و معرفی اموال مازاد شهرستان به استانداری فارس جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه اقدام نماید.

بازدید از پروژه راه اصلی خرامه-نی‌ریز از دیگر برنامه های سفر جهادی به شهرستان خرامه بود. با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای پروژه و ابلاغ تخصیص سال۱۴۰۳ ، مقرر شد عملیات باقیمانده پروژه در حوزه استهبان با هماهنگی فرمانداری استهبان با جدیت بیشتری پی‌گیری گردد.

محسن پاپری زارعی در ادامه از پروژه راه اصلی سعادت‌شهر-ارسنجان-خرامه-سروستان-باب‌انار و ارسنجان-آباده‌طشک بازدید نمود. با توجه به اتمام عملیات زیرسازی ۱۷ کیلومتر از قطعه ۲ (کمربندی خرامه-شهرک ایثار)، مقرر شد عملیات آسفالت مسیر حداکثر تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز گردد.

بازدید از پروژه آبرسانی به شهرهای شیراز و خرامه و پروژه‌های تأمین آب شهرستان خرامه از دیگر برنامه‌های سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس در سفر به شهرستان خرامه بود. پس از این بازدید، مقرر شد جلسه‌ای با حضور سیاوش بدری مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای و علیجان صادق‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل و موضوع خط انتقال آب خرامه و سایر موارد مرتبط با حوزه آب شهرستان خرامه مورد بررسی قرار گیرد.

بازدید از پروژه راه اصلی زرقان-قلات-خان‌زنیان، برنامه ی پایانی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس بود که مقرر شد با توجه به اهمیت ، پیشرفت فیزیکی و سرعت قابل قبول پروژه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پی‌گیری‌های لازم را در خصوص تأمین و ابلاغ تخصیص مورد نیاز محور لپویی-تنگ خیاره از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور  به انجام رساند.

لازم به ذکر است، یکی از  اهداف این طرح ایجاد کمربندی شمالی شیراز و ایمن نمودن محورهای مواصلاتی استان و یکی از محورهای ارتباطی اتصال آزاد راه شیراز-اصفهان به شهرستان شیراز  است. احداث محور زرقان-قلات-خان‌زنیان(کمربندی شمالی شیراز) به طول ۷۷ کیلومتر می‌باشد که ۱۲ کیلومتر  آن به بهره‌برداری رسیده است. حدفاصل  تنگ خیاره به سمت لپویی و زرقان به طول ۲۴ کیلومتر به عنوان محور اتصالی آزاد راه شیراز-اصفهان به بزرگراه شیراز-اصفهان بوده که به صورت چهار خطه در حال انجام می‌باشد.

یادآور می شود؛ سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، پیش از این در ایستگاه های اول و دوم سفرهای جهادی به فارس، از شهرستان های مرودشت، زرقان، کازرون و کوه چنار بازدید نموده بود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×