» آرشیو » بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه پروژه مهم در حوزه آبرسانی به مناطق شهری شیراز همزمان با هفته دولت
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10853 | ۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۳

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه پروژه مهم در حوزه آبرسانی به مناطق شهری شیراز همزمان با هفته دولت

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز:

۱۸۲ کیلومتر رینگ آبرسانی شهر شیراز و شهر صدراست

همزمان با هفته دولت، ایستگاه پمپاژ آب محمدیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار بالغ بر ۲۵۱ میلیارد ریال، با حضور فرماندار، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، بهمن بهروزی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه شیراز گفت: پمپاژ آب محمدیه با هدف انتقال آب خط سد درودزن به مخزن محمدیه بدون نیاز به کنترل شیرآلات روی خط اصلی، وارد مدار بهره برداری شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه این تاسیسات در سال ۱۴۰۰ طراحی شده است، ادامه داد: پس از طی فرآیند برق رسانی، احداث پست برق، اجرای مصوبات الکتریکال و مکانیکال و عملیات سازه‌ای در خردادماه ۱۴۰۲ وارد فاز بهره‌برداری گردید.

 ایستگاه پمپاژ آب‌ محمدیه پروژه مهم و بی‌نظیری که مانند آن در کشور کمتر مشاهده می شود

وی اضافه کرد: بهره برداری از ایستگاه پمپاژ آب‌ محمدیه پروژه مهم و بی‌نظیری در حوزه آبرسانی به مناطق شهری است که مانند آن در کشور کمتر مشاهده می شود.
مدیر عامل آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: با بهره برداری از این ایستگاه، تاثیر آن بر مناطقی از شهر مانند والفجر، شهرک مهدیه، بلوار طلاییه و همچنین شهرک‌های جنوبی مشهود خواهد بود.

بهروزی بیان داشت: با احداث ایستگاه پمپاژ آب محمدیه شیراز شرایط استفاده از فشار موجود خط اصلی، برای انتقال آب به مخازن پایین دست فراهم گردید.

احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی حسین آباد سرتل با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

وی از جمله پروژه‌های شاخص در دست اجرا در بخش آب را احداث مخزن ۲۰هزار مترمکعبی حسین آباد سرتل با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی گلدشت حافظ و مخزن ۲ هزار مترمکعبی بیدزرد عنوان کرد.

تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا با ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی

بهروزی با اشاره به پروژه‌های شاخص در دست اجرا بخش فاضلاب گفت: در این بخش پروژه‌های لجن تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا با ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی، بخش لجن مدول ۱ و ۲ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

احداث مدول ۳ و ۴ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز از پروژه‌های شاخص در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، احداث مدول ۳ و ۴ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز و احداث مدول ۱ تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا را از جمله پروژه‌های شاخص در سال جاری دانست.

افزایش کیفیت آب جنوب شیراز با اجرای رینگ آبرسانی شهر شیراز تکمیل می‌شود

وی با اشاره به کیفیت آب سطحی جنوب شیراز گفت: افزایش کیفیت فقط با اجرای رینگ آبرسانی شهر شیراز تکمیل می‌شود و به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان فارس باید تلقی شود.

۱۸۲ کیلومتر رینگ آبرسانی شهر شیراز و شهر صدراست

بهروزی با اشاره به اینکه ۱۸۲ کیلومتر رینگ آبرسانی شهر شیراز و شهر صدرا است گفت: حدود ۱۳۲ کیلومتر آن مربوط به شهر شیراز است که اگر بتوانیم تا پایان امسال ۲۰ کیلومتر آن را اجرا کنیم، می‌توانیم آب سد را به طور کامل به قسمت‌های جنوبی اختصاص دهیم. در غیر این صورت بحث چاه‌های جنوب با کیفیت پایین تر را باید داشته باشیم.
وی اظهار داشت: نصب تعدادی فشارسنج‌های آنلاین عمومی در سطح شرق انجام شده که همزمان فشار شبکه، کدورت و کیفیت آب را به ما نشان می‌دهد‌.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به بحث کیفیت آب منطقه سیاخ گفت: در این منطقه کیفیت آب جالب نیست و با اعتبارات استان می توان این کیفیت را بهبود داد و با توجه به موضوع هوشمند سازی شبکه گفت: با طراحی نرم‌افزاری می‌توانیم به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز تعداد تلفن‌ها و اتفاقات در بخش افت فشار آب را مشاهده و برای رفع مشکلات به موقع اقدام کنیم.

بحث آب در ردیف اعتبارات شهرستان شیراز

فرماندار شیراز در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب محمدیه همزمان با هفته دولت با تاکید بر اهمیت آب و جایگاه آن در اعتبارات شهرستان شیراز گفت: در آن قسمت از اعتبارات شهرستانی که در اختیار فرمانداری شهرستان شیراز قرار دارد، همیشه بحث آب در ردیف اول مطرح است.
لطف الله شیبانی ادامه داد: وظیفه کمیته برنامه ریزی شهرستان است، موضوع آب در اولویت قرار گیرد.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×