» شهرستان » باجه جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران در کازرون راه اندازی می شود
شهرستان
کد خبر:37085 | ۲۱ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۲

باجه جدید بانک قرض الحسنه مهر ایران در کازرون راه اندازی می شود

پرتو جنوب

در آستانه ۲۲ آذر، هفدهمین سالروز تاسیس “بانک قرض الحسنه مهر ایران” خبرنگار پرتو جنوب، دیدار و گفتگویی با عبدالعظیم سعید، رییس خوشرو و خوش برخورد شعبه کازرون این بانک داشت که از نظر شما می گذرد.
لطفاً خودتان را معرفی کنید.
سعید هستم ریبس بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کازرون.
لطفاً در مورد فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران هم برای ما و هم برای مخاطبان توضیح بفرمایید.
همانطور که از نام بانک پیداست، از دو کلمه “قرض الحسنه” و “مهر” تشکیل شده است. رسالت اصلی و اساسی و تخصصی این بانک، “قرض الحسنه” بودن آن است و کلمه زیبای “مهر” هم که از دوستی و مودت بر می آید، زینت بخش عمل و سنت خوب و پسندیده قرض الحسنه است.
بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین بانک تخصصی قرض الحسنه در ایران در بیست و دوم آذر ماه سال ۱۳۸۶ تاسیس گردید و دقیقاً سه سال بعد، در فروردین ماه ۱۳۸۹ در کازرون نیز یک شعبه از بانک قرض الحسنه مهر ایران تاسیس شد و هم اکنون با مدیریت آقایان فتحعلی مدیرعامل خلاق و برجسته شبکه بانکی کشور در تهران و آقای شمس الدینی مدیریت با تجربه، پرتلاش و دور اندیش استان فارس در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور دارای ۵۵۰ شعبه است.
هیچ گاه اولین روزهای تاسیس بانک در کازرون را فراموش نمی‌کنم. ما سه نفر بودیم در شعبه کازرون، اولین وام‌های ما با سقف ۲ میلیون تومان بود. دقیقاً همان روزها قیمت یک سواری پراید ۴ میلیون تومان بود و خیلی از همشهریان و مشتریان بانک ما با همین وام ۲ میلیون تومانی صاحب خودروی پراید شدند و بعد از یک سال سقف وام ما به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
من ابتدا به عنوان معاون شعبه، جذب بانک مهر ایران شدم. اعتماد مشتریان مخصوصا مردم خوب و شریف کازرون به این بانک و عملکرد خوب مجموعه موجب شد ظرف ۶ ماه بانک به صورت ۱۰۰ درصدی رشد پیدا کند. همین امر باعث شد در اسفند ماه ۱۳۹۲ ریاست این شعبه به بنده سپرده شود.
همین اعتماد عمومی و جذب منابع خوب باعث شد همه ساله مخصوصاً در سالهای ۹۲، ۹۳ و ۹۴، شعبه کازرون جزو شعب اول استان و کشور باشد.
متاسفانه در سال ۹۷ با تخریب و آتش سوزی ساختمان بانک، ما یک رکود ۶ ماهه را تجربه کردیم، اما به لطف همان اعتماد عمومی و عملکرد شفاف بانک، هم اکنون در گروه ۱۰ الی ۱۵ شعبه اول کشوری قرار داریم و شعبه ممتاز و درجه یک هستیم.
جناب سعید شما همیشه خنده رو و خوش برخورد هستید یا این می‌تواند راهکاری باشد برای جذب مشتری؟
این را باید از مشتریان و ارباب رجوع‌ها سوال کرد. ولی به طور کلی شخصیت رک گویی دارم و به کسی وعده الکی نمی‌دهم و الکی دل کسی را خوش نمی‌کنم و اگر هر کاری از دستم بر بیاید که مغایر با چهارچوب قوانین مجموعه نباشد و به آبرویمان لطمه‌ای وارد نکند، کوتاهی نخواهم کرد.
اینکه شعبه شما در عین شلوغ بودن، نظم و انضباط خاصی دارد و پرسنل هم با برخوردی خوب و شایسته جوابگوی مراجعین هستند، بسیار چشمگیر و قابل توجه است.
مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع اولویت اول ماست و همیشه این موضوع را به پرسنل مجموعه گوشزد می کنم و بر آن تاکید دارم.
کارمندان شما در تمامی باجه های این بانک، زبده و کارآزموده هستند؟
سیستم کاری ما طوریست که جانشین پروری می‌کنیم. در همین مجموعه و در همین سال‌ها دو نفر از نیروهای خوب ما با ارتقا به عنوان رئیس و معاون در شعب دیگر بانک مهر ایران مشغول به خدمت شده اند.
مشتریان بانک شما معمولا از چه گروهی هستند؟
با توجه به رسالت بانک که قرض الحسنه است نه بنگاه داری، عمده مشتریان بانک ما کسبه و اصناف و اقشار مختلف جامعه هستند. در کل این بانک یک بانک مردمی است.
در مورد طرح‌ها و برنامه‌های بانک مهر ایران بیشتر برایمان بگویید.
یکی از طرح‌های خوب بانک ما، طرح “مهر یار” است. در این طرح، پرسنل ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که پرداخت حقوق کارکنانشان از طریق بانک مهر ایران صورت بگیرد، امتیازهای ویژه‌ای برای آنان لحاظ خواهد شد.
طرح دیگری داریم برای کسبه و صنوف و حتی رانندگان که با افتتاح یک حساب ویژه جاری به آنها دسته چک و دستگاه پوز داده می‌شود و کسانی که گردش مالی بالا و خوب داشته باشند امتیازات ویژه‌ای از جمله امتیاز وام برای آنها لحاظ  می گردد.
به دستگاه پوز اشاره کردید، بانک شما در کازرون چند دستگاه پوز دارد؟
در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه پوز فعال در کازرون متعلق به بانک قرض الحسنه مهر ایران است که تصمیم داریم تا پایان سال این تعداد را به ۵ هزار دستگاه ارتقا دهیم.
وام های شما تا چه سقفی است و بهره آنها چند درصد است؟
سقف وام ما تا ۴۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد می‌باشد و اگر مشتریان ما مثل همیشه خوش حساب باشند و به موقع اقساط خود را بپردازند موجب می‌شوند که دست ما پر باشد و بتوانیم به تعداد بیشتری از همشهریان خود تسهیلات اعطا کنیم.

 

آقای سعید دلیل موفقیت شما به عنوان رئیس برتر بانک قرض الحسنه مهر ایران چیست؟
لطف خداوند، اعتماد عمومی و وفاداری مشتریان به این بانک.

من همیشه به تمامی همکاران در مجموعه تاکید می‌کنم تکریم ارباب رجوع را در اولویت کار خود قرار بدهند، همواره سعی می‌کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم و رضایت مشتری اولویت اول و آخرمان است.
نکته جالبی که وجود دارد این است درخواست وام در بانک مهر ایران به صورت آنلاین است و ۹۰ درصد تسهیلات ما امسال به صورت آنلاین انجام شده، به همین دلیل این بانک توانسته با ۲/۵ تا ۳ میلیون قرارداد قرض الحسنه وام در ردیف آمار اول شبکه بانکی کشور قرار بگیرد.
آیا برنامه خاصی هم در دست اقدام دارید؟
به مناسبت بیست و دوم آذر ماه سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مشتریان ویژه یک پنل vip در نظر گرفته می‌شود که مشتریان می‌توانند با کانکت شدن به این پنل به صورت غیر حضوری هر روز تا سقف یک میلیارد تومان و ماهانه تا ۳۰ میلیارد تومان از حساب خود انتقال انجام دهند.
خبر دوم برای مشتریان و مردم خوب شهر کازرون این است که به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی این شعبه و به منظور رفاه حال و دسترسی بهتر مشتریان عزیز به خدمات بانکی، تصمیم به ایجاد یک باجه بانک قرض الحسنه مهر ایران در نقطه دیگری از شهر گرفته شده است.

:::::
برای شما و مجموعه خوب بانک قرض الحسنه مهر ایران و تمام مسولانی که به معنای واقعی خدمتگزار و گره گشای مشکلات مردم هستند آرزوی سلامت و بهروزی دارم.
سپاس از فرصتی که در اختیارمان گذاشتید.
گفت و گو از: علی قاسمپور
Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×